۴ شهریور ۱۴۰۳
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

 واکنش رسانه‌های جهان به حمله حزب‌الله در پاسخ به ترور فؤاد شکر

 واکنش رسانه‌های جهان به حمله حزب‌الله در پاسخ به ترور فؤاد شکر

حزب‌الله لبنان در مرحله اول عملیات پاسخ به ترور فواد شکر با شلیک ۳۲۰ راکت کاتیوشا و پهپاد سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد. این حمله در رسانه های جهان بازتاب ویژه ای داشت.

به گزارش نگاه نو، عملیات امروز حزب الله لبنان که در پاسخ به ترور فواد شکر علیه رژیم صهیونیستی صورت گرفت با واکنش رسانه های مختلف جهان مواجه شد.

رویترز با اشاره به اینکه حزب الله صدها موشک به سمت شمال اسرائیل پرتاب کرد، نوشت: حمله به‌دنبال ترور فرمانده حزب الله در بیروت صورت گرفت. اسرائیل می‌گوید حملات پیشگیرانه در لبنان حمله بزرگ‌تر را متوقف کرد.

اکسیوس: مقامات اسرائیلی و آمریکایی گفتند، در ۴۸ ساعت گذشته، ایالات متحده و اسرائیل اطلاعاتی به‌دست آوردند که نشان می‌داد حزب الله در حال آماده‌شدن برای حمله فوری خود است.

نیویورک تایمز: در عرض چند ساعت حزب‌الله گفت که عملیات نظامی‌اش «برای امروز به پایان رسیده است». اسرائیل فرودگاه بین‌المللی بن گوریون را پس از یک تعطیلی کوتاه بازگشایی کرد، به این نشانه که مقامات معتقدند حملات مهار خواهد شد.

فرانس ۲۴: این مبادلات سنگین باعث ترس از تشدید تنش در منطقه شد زیرا مذاکرات در قاهره برای توافق آتش‌بس غزه هیچ نشانه‌ای از پیشرفت را نشان نداد.

آسوشیتدپرس: به نظر نمی‌رسد که این تبادل آتش سنگین، آتش جنگی را برانگیخته باشد که مدت‌ها از آن می‌ترسیدند، اما وضعیت همچنان متشنج است.

سی‌بی‌اس نیوز: اسرائیل تهدید کرد که جنگ گسترده‌تری در سطح منطقه ایجاد می‌کند که می‌تواند تلاش‌ها برای ایجاد آتش‌بس در غزه را خنثی کند.

بی‌بی‌سی: حزب الله  گفت که صدها راکت به سمت شمال اسرائیل شلیک کرده است و آن را “مرحله اول” حمله چند مرحله‌ای در انتقام از کشته‌شدن یک فرمانده ارشد خواند.

تایمز اسرائیل: اسرائیل تدارکات حزب الله را برای انجام پرتاب علیه شمال و مرکز اسرائیل شناسایی کرد.

الجزیره: در این حمله بیش از ۳۲۰ راکت و پهپاد شلیک کرده است و در مقابل اسرائیل ۵۰ نقطه را در جنوب لبنان بمباران کرد که  بزرگترین درگیری حزب الله و اسرائیل از زمان آغاز جنگ محسوب می‌شود.

العربیه: در همین حال یک منبع نزدیک به حزب الله اعلام کرد، که این گروه عملیاتی گمراه‌کننده را علیه اسرائیل انجام داده و در سایه آن یک هدف مهم در عمق خاک اسرائیل را مورد هجوم قرار داد.

المیادین: پاسخ حزب الله به ترور فرمانده ارشد نظامی فؤاد شکر با بالاترین درجه دقت و موفقیت انجام شد» به شکلی که هشدار گسترده اسرائیل مانع از رسیدن هیچ موشک یا پهپادی به هدفش نشد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز