۲۸ تیر ۱۴۰۳
کپی شد!

پولیتیکو نوشت؛

هراس اروپا از ترامپ پس از معرفی ونس به‌ عنوان معاون اول

هراس اروپا از ترامپ پس از معرفی ونس به‌ عنوان معاون اول

سناتور جی‌دی ونس (معاون اول معرفی شده از سوی ترامپ) از مخالفان اصلی کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین و عضویت این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

به گزارش نگاه نو، پولیتیکو گزارش داد: اتحادیه اروپا بر این باور است که نامزدی جیمز دیوید ونس، سناتور جمهوری خواه ایالات متحده به عنوان معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا یک «فاجعه» برای اوکراین است.

پیش از این در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که ونس سناتور اوهایو را به عنوان نامزد معاون رئیس جمهور انتخاب کرد.

ونس به عنوان یکی از سرسخت ترین منتقدان کمک های مالی مازاد به اوکراین قبل از تصویب مقررات امنیتی مرزی در نظر گرفته می شود، او با ارسال پول بیشتر به کی یف مخالف است و خاطرنشان کرد که اوکراین نمی تواند روسیه را شکست دهد.

ونس در اظهارات قبلی خود تاکید کرد که همه می دانند آنچه در حال رخ دادن است باید با مذاکره خاتمه یابد و این نظریه که اوکراین روسیه را مجبور به بازگشت به مرزهای ۱۹۹۱ خواهد کرد، ایده مضحکی است و هیچکس آن را باور نخواهد کرد.

او توضیح داد که اوکراین باید برخی از سرزمین‌های خود را به روس‌ها واگذار کند و تاکید کرد که مقامات باید خونریزی را متوقف کنند، نه اینکه «چک‌های سفید بیشتری برای جنگ بنویسند».

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز