۲۷ تیر ۱۴۰۳
کپی شد!

تحلیلگر ارشد عمانی در گفتگو با نگاه نو:

پشت پرده حوادث عمان، پیشبرد پروژه بی‌ ثبات سازی در این کشور است

پشت پرده حوادث عمان، پیشبرد پروژه بی‌ ثبات سازی در این کشور است

خلفان الطوقی روزنامه نگار و تحلیلگر ارشد عمانی در گفتگو با نگاه نو با اشاره به حوادث چند روز پیش در عمان گفت: پشت پرده حوادث عمان، پیشبرد پروژه بی‌ ثبات سازی در این کشور است.

به گزارش نگاه نو، خلفان الطوقی اظهار داشت: وقوع چنین حملاتی در عمان که از ثبات بالایی در منطقه برخوردار است، حادثه ای بسیار نادر تلقی می شود.

وی در ادامه گفت: این حادثه تیراندازی بی‌سابقه نشان دهنده وضعیت افراط گرایی و تنش‌های فرقه‌ای در جامعه عمان است ضمن آنکه گزارش های زیادی در این باره منتشر شده است.

خلفان الطوقی افزود: تفکر تکفیری تلاش می‌کند تا جامعه ایمن و با ثبات عمان را که در آن تمامی مذاهب بدون کوچکترین آسیبی فعالیت می کنند را متلاطم کند.

وی ادامه داد: من بعید می‌دانم که در پشت صحنه این حوادث تنها یک شخص قرار داشته باشد. موضوع فراتر از یک انگیزه شخصی است به ویژه اینکه عمان به تساهل و آرامش و ثبات سیاسی اجتماعی و نیز همزیستی ادیان مذاهب و قومیت‌ها معروف است.

پس از حادثه تیراندازی به سوی یکی از دسته های عزاداری در اطراف مسجدی در منطقه «وادی الکبیر» در شهر مسقط پایتخت عمان که به شهادت چهار تن از شیعیان پاکستانی منجر شد، تدابیر امنیتی در این کشور تشدید شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز