۲۳ تیر ۱۴۰۳
کپی شد!

در پیامی مطرح شد؛

تصمیم‌گیران در واشنگتن باید حقیقت ایران را بپذیرند

تصمیم‌گیران در واشنگتن باید حقیقت ایران را بپذیرند

رئیس جمهور منتخب خطاب به تصمیم‌گیران در واشنگتن گفت که سیاستی که مبنای آن قرار دادن کشورهای منطقه در مقابل یکدیگر باشد، نه در گذشته موفق بوده و نه در آینده موفق خواهد شد.

به گزارش نگاه نو، تصمیم‌گیران در واشنگتن باید «حقیقت ایران» را بپذیرند و از تشدید تنش‌های موجود پرهیز کنند، این بخشی از پیام رئیس جمهور منتخب مسعود پزشکیان در تشریح رویکردهای سیاست خارجی دولت چهاردهم است.

وی خطاب به دولتمردان کاخ سفید گفت که سیاستی که مبنای آن قرار دادن کشورهای منطقه در مقابل یکدیگر باشد، نه در گذشته موفق بوده و نه در آینده موفق خواهد شد.

رویکرد خصمانه علیه مردم ایران در ۴۵ سال گذشته همچنان ادامه داشته و جنگ اقتصادی علیه ایران همچنان در دستورکار این کشور قرار دارد. یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا هم اخیرا گفت که «انتخابات ریاست جمهوری در ایران تاثیر قابل توجهی در رویکرد ما نسبت به ایران نخواهد داشت.»

اظهاراتی که واکنش سخنگوی وزارت خارجه ناصر کنعانی را به همراه داشت و گفت «انتظار است دولت آمریکا نسبت به روند دموکراسی و مردمسالاری دینی در ایران سر تعظیم فرو بیاورد.»

از سوی دیگر سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اخیرا بیان کرده که «آماده انجام مذاکرات هسته‌ای با ایران در دولت جدید نیستیم.»

پزشکیان در این پیام با تأکید بر اینکه دکترین دفاعی ایران شامل ساخت سلاح‌های هسته‌ای نیست، ایالات متحده را فراخواند تا از سوءمحاسبات گذشته‌ درس گرفته و سیاست جدیدی متناسب با آن اتخاذ کند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز