۲۰ تیر ۱۴۰۳
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

چرا پایگاه‌های نظامی آمریکا در اروپا به حالت «چارلی» درآمده‌اند؟

چرا پایگاه‌های نظامی آمریکا در اروپا به حالت «چارلی» درآمده‌اند؟

منابعی در واشنگتن اعلام کردند به دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر تحرک طرف‌های مورد حمایت روسیه برای انجام حملاتی، پایگاه‌های نظامی آمریکا در سرتاسر اروپا طی هفته گذشته برای اولین بار در یک دهه به حال آماده‌باش درآمده‌اند.

به گزارش نگاه نو، تلویزیون “سی‌ان‌ان” آمریکا، روز سه‌شنبه به نقل از برخی منابع مطلع گزارش داد: واشنگتن اطلاعاتی دریافت کرده است که نشان می‌دهد روسیه پایگاه‌ها و پرسنل نظامی آمریکا را در فهرست اهداف حملات گروه‌های نیابتی خود قرار داده است.

در آوریل ۲۰۲۴، دو شهروند آلمانی- روسی به اتهام برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری و آتش زدن عمدی اهدافی از جمله تاسیسات نظامی آمریکا بازداشت شدند. این افراد از سوی روسیه مامور به این اقدامات بودند.

منابع مذکور تصریح کردند داده‌های اطلاعاتی که ایالات متحده طی دو هفته اخیر به دست آورده، به قدری نگران‌کننده هستند که اجرای بیشتر پروتکل‌های ایمنی را ضروری می‌کند.

طبق این گزارش، چندین پایگاه نظامی ایالات متحده در اروپا سطح هشدار را به شرط حفاظت از نیروی “چارلی” افزایش داده‌اند. سطح تهدید چارلی زمانی اعمال می‌شود که حادثه‌ای رخ می‌دهد یا اطلاعاتی دریافت می‌شود که نشان می‌دهد نوعی اقدام تروریستی یا هدف‌گیری علیه کارکنان یا تاسیسات محتمل است.

در لندن، برخی افراد به اتهام همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی روسیه برای آتش زدن یک انبار مرتبط با اوکراین بازداشت شده‌اند.

در ماه مه گذشته، نخست‌وزیر لهستان اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع هستند که آیا آتش‌سوزی در بزرگ‌ترین مرکز خرید ورشو، با روسیه مرتبط بوده یا خیر!. در جریان این آتش‌سوزی، که باعث ویرانی این مرکز شد ۹ نفر، که با روسیه مرتبط بودند بازداشت شدند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز