۲۰ تیر ۱۴۰۳
کپی شد!

نیویورک تایمز:

دموکرات‌های نگران، برای برکناری بایدن به اجماع نرسیده‌اند

دموکرات‌های نگران، برای برکناری بایدن به اجماع نرسیده‌اند

با وجود افزایش نگرانی و تردید نمایندگان دموکرات در مورد شایستگی «جو بایدن» برای نامزدی حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، آن‌ها همچنان در موضعی منفعلانه قرار گرفته‌اند و هیچ اقدام عملی برای برکناری بایدن نمی‌کنند.

به گزارش نگاه نو به نقل از نیویورک تایمز، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا، هنوز اقداماتی را که بسیاری از دموکرات‌ها گفته بودند در این هفته باید برای اثبات توانایی خود برای رهبری حزب نشان دهد، انجام نداده است. با این حال، نمایندگان دموکرات اقدامی برای کنار زدن او انجام نداده اند.

این گزارش افزود: پس از گذشت تقریبا دو هفته از مناظره فاجعه بار بایدن با دونالد ترامپ، ‌رییس جمهوری سابق آمریکا، و افزایش زمزمه‌های درون حزبی در مورد چگونگی اقدامی عملی برای برکنار کردن بایدن، دموکرات‌های ارشد حزب، روز سه‌شنبه به تصمیمی رسیدند که بسیاری از آنها اذعان دارند می‌تواند فاجعه‌بار باشد: حداقل در حال حاضر هیچ کاری انجام نمی دهند.

در بخشی از این مقاله آمده است: سناتور چاک شومر، دموکرات نیویورک و رهبر اکثریت سنا، چندین بار در یک کنفرانس مطبوعاتی مجلس سنا گفت: «همانطور که قبلاً هم گفته‌ام، من از جو حمایت می کنم».

جرالد نادلر، نماینده دموکرات نیویورک و عضو رده بندی کمیته قضایی، بعدازظهر یکشنبه در یک تماس خصوصی به همکاران خود به صراحت گفته بود که بایدن باید از رقابت های انتخاباتی خارج شود. با این حال وی روز سه‌شنبه در حالی که وارد جلسه مجلس نمایندگان می‌شد، از موضع قبلی خود عقب‌نشینی کرده و گفت که هر گونه نگرانی‌ای که داشت «غیر واقعی» بود و بایدن نامزد دموکرات‌ها خواهد بود و همه باید از او حمایت کنند. سناتور ریچارد بلومنتال، دموکرات ایالت کنتیکت نیز استدلال کرد: بایدن و فقط شخص بایدن می تواند در مورد آینده خود تصمیم بگیرد و کنگره نمی تواندکه او را برای برکناری از رقابت تحت فشار بگذارد.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: به نظر می رسد نامه‌ای که بایدن روز دوشنبه خطاب به نمایندگان نوشت و در آن صریحا از کنار رفتن از رقابت‌ها امتناع کرد و همچنین حمایت گروه سیاهپوست کنگره از بایدن، کل حزب را فلج کرده و آن را به عدم قطعیت و عدم اقدام علنی سوق داده است.

دموکرات‌های کهنه کار حزب می گویند در حال حاضر تنها به یک اشتباه عمومی دیگر از سوی بایدن، مانند یک اشتباه جدی در کنفرانس خبری او در ناتو، برای متقاعد کردن اعضای محتاط کنگره برای اقدام علیه او و یا متقاعد کردن بایدن برای برکناری از نامزدی حزب امیدوار هستند.

دموکرات‌های آسیب‌پذیر در انتخابات مجلس و سنا، که موقعیتی متزلزل برای پیروزی بر رقیب جمهوری خواه خود دارند، به طور خصوصی گفته‌اند از این که حزب هیچ برنامه‌ای برای تحت فشار گذاشتن بایدن برای استعفا ندارد، وحشت کرده اند.

با این حال، اتفاق نظر بسیاری از قانونگذاران دموکرات روی این موضوع است که مشکل اصلی در این رابطه، خود بایدن است. عدم تمایل دموکرات‌ها به اقدام عملی و مخالفت آشکار با بایدن، یادآور رفتار جمهوری‌خواهان کنگره در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ است. در آن زمان نیز، ‌آن ها در محافل خصوصی خود از او انتقاد کرده و او را مسخره می‌کردند، اما در ظاهر نسبت به ترامپ اظهار وفاداری کامل می‌کردند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز