۱۸ تیر ۱۴۰۳
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

تاکید سران چین و مجارستان بر لزوم آتش‌بس فوری در اوکراین

تاکید سران چین و مجارستان بر لزوم آتش‌بس فوری در اوکراین

نخست‌وزیر مجارستان و رئیس جمهور چین طی دیداری در پکن، گفتند که جامعه جهانی باید شرایطی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای مستقیم بین روسیه و اوکراین ایجاد کند.

به گزارش نگاه نو به نقل از اسپوتنیک، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان طی سفری از پیش اعلام‌نشده به پکن، با «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین دیدار و رایزنی کرد. اوربان بامداد امروز (دوشنبه) در جریان دیدار با شی در پکن، گفت که مجارستان از طرح چین برای پایان دادن به جنگ اوکراین حمایت می‌کند.

وی در این‌باره توضیح داد: «در صورت بروز درگیری در همسایگی مجارستان، ما برای ابتکار صلح شما (چین) ارزش زیادی قائل هستیم». نخست‌وزیر مجارستان با بیان اینکه کشورش همیشه طرف صلح است و هرگز حامی جنگ نیست، دلیل آن را تلاش مردم مجارستان برای صلح، تعادل و هماهنگی توصیف کرد.

طبق این گزارش، اوربان همچنین سفر رئیس‌جمهور چین به بوداپست در ماه می را که در آن توافقات جدی حاصل شد، تاریخی خواند و از او برای بالا بردن سطح روابط بین دو کشور تشکر کرد.

رئیس جمهور چین نیز در این نشست گفت: «دستیابی به آتش‌بس فوری در اوکراین و جستجوی راه حلی سیاسی که در خدمت منافع همه طرف‌ها است». اسپوتنیک به نقل از شی نوشت: «جامعه جهانی باید شرایطی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای مستقیم بین روسیه و اوکراین ایجاد کند. چین و مجارستان در رابطه با حل و فصل بحران اوکراین نزدیکی دارند».

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز