۱۶ تیر ۱۴۰۳
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

دست رد ناتو بر سینه اوکراین؛ از عضویت خبری نیست

دست رد ناتو بر سینه اوکراین؛ از عضویت خبری نیست

نشست سران ناتو در حالی در روز سه‌شنبه در واشنگتن آمریکا آغاز می‌شود که این کشورها تأکید کرده‌اند که اوکراین در این نشست، دعوت‌نامه عضویت در این ائتلاف را دریافت نخواهد کرد.

به گزارش نگاه نو، سران ناتو در هفتاد و پنجمین سالگرد اتحاد خود در روز سه‌شنبه در واشنگتن آمریکا گرد هم می‌آیند. این نشست سه‌روزه با تمرکز بر موضوع اوکراین برگزار خواهد شد.

قرار است اعضای ناتو، کمک‌های نظامی خود به اوکراین را برای یک سال دیگر تمدید کنند. بنا بر اعلام استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، اعضای ناتو هرساله از شروع جنگ اوکراین و روسیه، ۴۰ میلیارد یورو (۴۳ میلیارد دلار)، به اوکراین کمک نظامی کرده‌اند. وی ابراز امیدواری کرد که این کمک‌ها برای یک سال دیگر توسط کشورهای عضو تمدید شود.

به اذعان آسوشیتدپرس، ۹۹ درصد از تجهیزات نظامی اوکراین توسط ناتو تأمین می‌شود. کمک‌های نظامی ناتو به اوکراین در حالی ادامه دارد که همچنان با وجود گذشت مدت‌زمان زیادی از درخواست اوکراین برای پیوستن به ناتو، هنوز با عضویت این کشور در ناتو موافقت نشده است. پیش‌ازاین آمریکا اعلام کرده بود که شرط پیوستن اوکراین به ناتو، پیروزی در جنگ با روسیه است.

ارسال تجهیزات نظامی درست و متناسب با نیاز اوکراین و آموزش منظم و هدفمند نیروهای نظامی اوکراین از دیگر نکات موردتوجه ناتو عنوان شده است.

حمایت‌های نظامی ناتو از اوکراین در حالی ادامه دارد که پیش‌ازاین، «نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرده بود که تلاش قابل‌توجهی از سوی غرب برای مذاکرات صلح وجود ندارد و عملیات جدید و ویژه روسیه، غربی‌ها را مجبور خواهد کرد تا مذاکرات صلح را جدی‌تر دنبال کنند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز