۶ تیر ۱۴۰۳
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

افشای مشارکت نظامی واشنگتن در جنگ غزه؛‌ تصاویر سربازان آمریکایی

افشای مشارکت نظامی واشنگتن در جنگ غزه؛‌ تصاویر سربازان آمریکایی

همزمان با اظهارات افسر مستعفی آمریکایی مبنی بر مشارکت نظامی ایالات متحده در جنگ غزه، ارتش این کشور مجبور شد تصاویری از حضور سربازان در سواحل باریکه غزه را منتشر کند اما مدعی شده که این اقدام "در امتداد تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های انسانی از طریق دریا به فلسطینیان گرسنه صورت گرفته است".

به گزارش نگاه نو، بعد از شکست دوباره پروژه حدودا ۲۳۰ میلیون دلاری اسکله شناور، که آمریکا در سواحل غزه ایجاد کرده است ارتش این کشور روز گذشته از روزنامه‌نگاران خواست از این اسکله بازدید کنند. این برای نخستین بار است که رسانه‌های بین‌المللی عملیات ارتش آمریکا در این باریکه را به صورت زنده رصد می‌کنند.

خبرنگاران بین‌المللی از زمان آغاز جنگ رژیم اشغالگر در غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ اجازه ورود مستقل به این باریکه را نداشته‌اند. این پروژه که برای اولین بار در اواسط ماه مه راه‌اندازی شد، هفته گذشته پس از توقف موقت به دلیل امواج سهمگین دریا، فعالیت خود را از سر گرفت.

در حالی‌که خبرنگاران روز سه‌شنبه از نزدیک شاهد این پروژه بودند، سربازان آمریکایی مجهز به سلاح، عملیات این اسکله را هدایت می‌کردند و کشتی‌های آمریکایی حامل کامیون های بارگیری شده با کمک‌های بشردوستانه در اسکله پهلو گرفتند.

این در حالی‌ست که “هریسون مان” افسر مستعفی ارتش آمریکا در آژانس اطلاعات دفاعی تأکید کرد که اگر حمایت نامحدود آمریکا نبود جنگ اسرائیل علیه غزه نمی‌توانست تا امروز ادامه پیدا کند. او گفته است که سربازان آمریکایی در کنار نظامیان اسرائیلی، برای دفاع از این رژیم می‌جنگند.

مان به عنوان دستیار مدیر دفتر خاورمیانه و شمال آفریقا در آژانس اطلاعات دفاعی کار می‌کرد و نوامبر گذشته پس از تایید اینکه حمله رژیم اشغالگر به غزه با هدف نابودی کامل، خرابکاری و پاکسازی قومی فلسطینیان انجام می‌شود، استعفای خود را ارائه کرد.

این افسر مستعفی آمریکایی در مصاحبه با تلویزیون الجزیره خاطرنشان کرد که بسیاری از افسران و پرسنل اطلاعاتی احساس می‌کنند که در سایه تداوم جنگ نسل‌کشی در غزه، باید استعفا کنند، ولی دولت “جو بایدن” رئیس‌جمهوری آمریکا “تمایلی به تعدیل این حمایت بی‌قید و شرط و بی‌پایان از اسرائیل ندارد”.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز