۴ تیر ۱۴۰۳
کپی شد!

ویکتور اوربان:

تنها ترامپ می‌تواند به جنگ اوکراین پایان دهد

تنها ترامپ می‌تواند به جنگ اوکراین پایان دهد

ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان روز دوشنبه با بیان اینکه اتحادیه اروپا باید اهداف خود در جنگ اوکراین را مشخص کند، گفت: ابتکار عمل آمریکا می‌تواند به این درگیری خاتمه دهد.

به گزارش نگاه نو، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان امروز (دوشنبه) از اتحادیه اروپا خواست در مورد اهداف خود در جنگ اوکراین با روسیه، تصمیم‌گیری کند. اوربان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه اتحادیه اروپا باید اهداف خود در جنگ اوکراین را مشخص کند، گفت ابتکار عمل آمریکا می‌تواند به این درگیری خاتمه دهد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌ باره توضیح داد: «هدف این جنگ تضمین حق عضویت اوکراین در ناتو است که روسیه قاطعانه آن را رد می‌کند و غرب کاملاً از آن حمایت می‌کند».

نخست‌وزیر مجارستان درباره حملات اخیر اوکراین به شبه‌جزیره کریمه اظهار داشت: «آیا ما خواهان پرچم ناتو در کریمه هستیم؟ در واقع، هیچکس چیزی را روشن نکرده است. در عوض، مرگ جوانان اوکراینی تامین مالی می‌شود».

طبق این گزارش، اوربان با بیان اینکه واشنگتن باید برای آتش‌بس فوری در اوکراین ابتکار عمل کند، رئیس جمهور آمریکا را تنها کسی در جهان خواند که می‌تواند دو تماس قاطع با کی‌یف و مسکو داشته باشد.

وی در این‌باره مدعی شد که این رئیس جمهور آمریکا فقط می‌تواند رئیس سابق کاخ سفید یعنی «دونالد ترامپ» باشد. نخست‌وزیر مجارستان با بیان اینکه علاقه‌ای به اهداف روسیه و اوکراین در این جنگ ندارد، تاکید کرد که فقط می‌خواهد هر چه زودتر درگیری‌ها تمام شود.

اسپوتنیک در ادامه به نقل از اوربان نوشت که اگر «آنگلا مرکل» همچنان صدراعظم آلمان بود، جنگ اوکراین و روسیه به این ابعاد نمی‌رسید. پیش از این نیز «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان گفته بود که بوداپست می‌تواند به عنوان میانجی بین روسیه و اتحادیه اروپا در مورد راهکاری برای پایان جنگ اوکراین عمل کند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز