۴ تیر ۱۴۰۳
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

تحلیل افشای طرح محرمانه وزیر افراطی صهیونیست درباره کرانه باختری

تحلیل افشای طرح محرمانه وزیر افراطی صهیونیست درباره کرانه باختری

کارشناسان و تحلیلگران فلسطینی معتقدند که اظهارات بتسالل اسموتریچ وزیر دارایی افراطی کابینه صهیونیستی درباره طرح محرمانه مربوط به الحاق کرانه باختری، برخاسته از تفکر و استراتژٰی صهیونیستی است که نتانیاهو از آن حمایت می کند.

به گزارش نگاه نو به نقل از العالم، از کرانه باختری فلسطین، اسموتریچ وزیر دارایی افراطی کابینه رژٰیم اسرائیل در سخنان خود با گروهی از شهرک نشینان گفته بود که کرانه باختری مکانی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین نخواهد بود.

اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره این طرح محرمانه بدان معناست که این رژیم تصمیم خود را در رابطه با کرانه باختری و نقش تشکیلات خودگردان فلسطین قطعی کرده است و حتی تعهد این تشکیلات به توافق های امضا شده با این رژیم از نظر اسموتریچ و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، هیچ معنا و مفهومی ندارد.

بر اساس این گزارش، این مساله به معنای تصمیم واقعی کابینه رژیم اشغالگر برای تخریب باریکه غزه و در نهایت ملحق کردن کرانه باختری به سرزمین های اشغالی است.

اشرف عکله نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: این مساله به وضوح بیانگر راهبرد کابینه راستگرای رژیم اسرائیل درخصوص جلوگیری از تشکیل کشور فلسطین و توسعه شهرک سازی و تغییر واقعیت جغرافیای جمعیتی و الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی و اجرای قوانین رژیم صهیونیستی در این مناطق است.

این راهبرد مساله جدیدی نیست و نتانیاهو وقتی که درسال ۱۹۹۶ به قدرت رسید این موضوع را در سرلوحه برنامه های خود قرار داد.

عبدالله ابورحمه مسئول فعالیت های مردمی در مرکز مقاومت در برابر دیوار حائل و شهرک سازی دراین باره گفت: سیاست های راستگرایان افراطی و درصدر آنان اسموتریچ برای سلطه کامل بر اراضی کرانه باختری فلسطین و اشغال کامل آن بوده است.

وی افزود: آنان از اول اعلام کرده اند که فلسطینی ها یا باید از این سرزمین بروند که ما این کار را تسهیل می کنیم، یا اینکه باید درخدمت باشند و یا کشته شوند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز