۲ تیر ۱۴۰۳
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

پیونگ‌ یانگ در منطقه غیر نظامی شبه جزیره کره دیوار می‌سازد

پیونگ‌ یانگ در منطقه غیر نظامی شبه جزیره کره دیوار می‌سازد

تصاویر ماهواره‌ای حکایت از تصمیم دولتمردان کره‌شمالی برای ساخت دیواری در نزدیکی منطقه غیر نظامی (DMZ) در شبه جزیره کره دارد.

به گزارش نگاه نو به نقل از سی.بی.اس نیوز آمریکا، تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهند که کره شمالی ساخت دیوارهایی در منطقه غیرنظامی در شبه جزیره کره را آغاز کرده است.

تصاویر ماهواره‌ای که در ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) گرفته شده و توسط (Planet Labs PBC) به سی.بی.اس نیوز ارائه شده‌اند، ساخت سه سازه سفید رنگ را در امتداد شرقی‌ترین قسمت مرز کره‌شمالی و کره‌جنوبی نشان می‌دهند.

این تصاویر همچنین نشان می‌دهند که فضایی برای ساخت جاده دسترسی به این منطقه در سمت کره شمالی ایجاد شده است. گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که کره شمالی زمین‌هایی را در بخش‌های دیگر منطقه غیرنظامی پاک‌سازی کرده است که این اقدامات بخشی از موضع‌گیری سخت‌تر علیه کره‌جنوبی است.

منطقه غیر نظامی (DMZ) که در سال ۱۹۵۳ تأسیس شد، یک نوار حائل به طول ۱۵۰ مایل (۲۴۱ کیلومتر) و عرض ۲.۵ مایل (چهار کیلومتر) است که کره شمالی و جنوبی را از هم جدا می‌کند. این منطقه به عنوان بخشی از توافقنامه آتش‌بس در شبه جزیره کره ایجاد شد. با توجه به اینکه هرگز معاهده صلحی بین پیونگ یانگ و سئول امضا نشده، دو طرف از لحاظ فنی هنوز در حال جنگ هستند.

دانگسی کیم، استادیار مؤسسه فناوری نیویورک که درباره منطقه غیر نظامی (DMZ) در شبه جزیره کره تحقیق کرده است، به سی.بی.اس نیوز تأیید کرد که زمین پاکسازی شده و جاده جدید در داخل منطقه اصلی غیرنظامی قرار دارد. وی همچنین افزود هر دو طرف در طول ۷۰ سال گذشته چندین بار به این منطقه نفوذ کرده‌اند.

اگرچه تاریخ دقیق شروع ساخت‌ و ساز این دیوار مشخص نیست، اما این ساختارها و جاده‌ها در تصاویر ماهواره‌ای از نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) دیده نمی‌شدند. رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در پیامی به رسانه‌ها در این رابطه گفت: تصاویر جدید تنها چند روز پس از آن منتشر شده که نیروهای کره‌جنوبی برای دومین بار در ماه جاری به سمت سربازان کره‌شمالی که برای مدت کوتاهی از خط مرزی نظامی عبور کردند، شلیک اخطار کرده‌اند.

ارتش کره جنوبی اعلام کرده است که کره شمالی فعالیت‌های ساخت و ساز در مناطق مرزی از جمله نصب موانع مشکوک ضد تانک، تقویت جاده‌ها و کاشت مین‌های زمینی را افزایش داده است.

به گزارش رسانه‌های روسی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی این هفته در پیونگ‌یانگ توافق‌نامه شراکت استراتژیک امضا کردند که بخشی از تلاش برای گسترش همکاری‌های نظامی و اقتصادی است. این توافق شامل تعهد به «کمک متقابل» در صورت «تجاوز» می‌شود.

در ماه‌های اخیر تنش در شبه جزیره کره افزایش یافته و همزمان با برگزاری رزمایش‌های مشترک بین آمریکا و سئول، پیونگ‌یانگ نیز چندین فروند موشک بالستیک آزمایش کرده و یک ماهواره جاسوسی را در مدار زمین قرار داده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز