۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کپی شد!

جو بایدن:

آتش‌ بس در غزه قریب‌ الوقوع نیست

آتش‌ بس در غزه قریب‌ الوقوع نیست

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا دیروز (پنجشنبه) در یک کنفرانس خبری گفت : تردید دارم که به زودی آتش‌بسی بین حماس و اسرائیل در غزه برقرار شود.

به گزارش نگاه نو به نقل از پایگاه الجزیره، جو بایدن در این کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اطمینان دارد که بزودی یک توافق آتش‌بس برای غزه اعلام شود پاسخ داد: «خیر.»

او ادامه داد: «من امیدم را برای آن از دست نداده‌ام.» جو بایدن این اظهارات را در پی نشست‌هایش با سران گروه هفت در جریان اجلاس این گروه در ایتالیا مطرح کرد.

بایدن که چندی پیش یک توافق آتش‌بس پیشنهادی سه مرحله ای را برای غزه اعلام کرده بود، بدون اشاره به حمایت‌هایش از جنایات رژیم صهیونیستی و بدون اشاره به اعتراض های گسترده در جهان علیه این جنایات و احکام دادگاه‌های مختلف علیه رژیم اشغالگر، مدعی شد که حماس مانع برقراری آتش‌بس است.

وی در کنفرانس مطبوعاتی در حالی که در کنار «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین ایستاده بود گفت: «این که آتش‌بس به ثمر بنشیند یا ننشیند را باید منتظر ماند و دید. ما قصد داریم به فشار خود ادامه دهیم. من پاسخی نهایی برای شما ندارم.»

چند روز پیش جنبش حماس پاسخ متقابلی را برای پیشنهاد آتش‌بس تهیه شده از سوی اسرائیلی ها که توسط بایدن ارائه شد مطرح کرد. مقام‌های کاخ سفید گفتند که این دولت همچنان در حال ارزیابی این پیشنهاد است و تفاوت‌های چشمگیر بین آن و طرح پیشنهادی سه مرحله‌ای ارائه شده از سوی رژیم صهیونیستی وجود دارد.

بایدن همچنین گفت که با سران گروه هفت در جریان اجلاس مذکور درباره مذاکرات مرتبط با غرب آسیا بحث و رایزنی داشته اما جزئیات بیشتری درباره آن ارائه نکرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز