۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

آمریکا به شکست ائتلاف دریایی علیه انصارالله اعتراف کرد

آمریکا به شکست ائتلاف دریایی علیه انصارالله اعتراف کرد

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در گزارشی جدید اعتراف کرده ائتلاف دریایی تحت رهبری واشنگتن موسوم به «عملیات نگهبان رفاه» که برای پاسخ به حملات انصارالله به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ راه‌اندازی شده به اهداف خود دست نیافته است.

به گزارش نگاه نو، این سازمان که جزئی از وزارت دفاع و جامعه اطلاعاتی واشنگتن محسوب می‌شود در جدیدترین گزارش خود که پنجشنبه منتشر شد از انصارالله به عنوان «تهدید رو به رشد» یاد و خاطرنشان کرده حملات این گروه در دریای سرخ ۳۰ شرکت بزرگ انرژی و کشتی‌رانی را وادار به تغییر مسیر خود در دریا کرده است.

ارتش یمن از نوامبر ۲۰۲۳ اعلام کرده برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل اجازه عبور از دریای سرخ را نخواهد داد.

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا خاطرنشان کرده که دسامبر ۲۰۲۳ به این سو عبور کشتی‌های باری از دریای سرخ با کاهش ۹۰ درصدی مواجه شده و کشتی‌ها مسیرهای دورتر و پرهزینه‌تری در اطراف آفریقا را به عنوان جایگزین انتخاب کرده‌اند.

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در این گزارش اعلام کرده در فاصله بین نوامبر ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ دست‌کم ۴۳ مورد از حملات انصارالله به کشتی‌ها را در دریای سرخ و خلیج عدن شناسایی کرده است. این گزارش اعلام کرد که سوخت اضافی برای هر سفر اضافی در اطراف آفریقا حدود یک میلیون دلار افزایش داشته است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز