۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کپی شد!

علی باقری:

اجازه نمی دهیم کسی روابط دوستانه ما را با اقلیم کردستان خدشه دار کند

اجازه نمی دهیم کسی روابط دوستانه ما را با اقلیم کردستان خدشه دار کند

علی باقری در کنفرانس خبری مشترک با مسرور بارزانی با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند ثبات و آرامش ما را در ایران، عراق و منطقه ببینند، تاکید کرد : ما به هیچ طرفی اجازه نمی دهیم روابط دوستانه ما با اقلیم کردستان را خدشه دار کند.

به گزارش نگاه نو، علی باقری سرپرست وزارت خارجه و مسرور بارزانی، نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق پس از دیدار با یکدیگر در کنفرانس خبری حضور یافتند. باقری در نشست خبری مشترک با مسرور بارزانی گفت : ما به هیچ طرفی اجازه نمی دهیم روابط دوستانه ما با اقلیم کردستان را خدشه دار کند.

وی با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند ثبات و آرامش ما را در ایران، عراق و منطقه ببینند، گفت. هوشیاری رهبران و مقامات عالی ایران و عراق و دوستان و برادران در اقلیم کردستان اجازه نخواهد داد دشمنان هیچگونه روزنه و فرصتی برای سوءاستفاده پیدا کنند.

باقری همچنین گفت : مناسبات ما برادرانه و ریشه در تاریخ دارد. دین و فرهنگ مشترک و تاریخ مشترک و سرنوشت مشترک در آینده پیوند ناگسستنی بین ما ایجاد کرده و ما به این اذعان داریم که این پیوند ناگسستنی یک قدرت بی بدیل در منطقه ایجاد کرده که ثبات بخش و آرامش بخش برای منطقه است.

وی با بیان اینکه روابط ما با کردستان عراق برادرانه، تاریخی و در راستای ثبات منطقه است، بر تقویت روابط با اقلیم کردستان در همه سطوح به ویژه در زمینه اقتصادی تاکید کرد و گفت آینده‌ای درخشان و روشن پیش روی همکاری‌های دو طرف خواهد بود.

باقری اولین مسئله امت اسلامی در حال حاضر را مسئله فلسطین دانست و گفت: ما با کشورهای اسلامی برای توقف کشتار فلسطینی ها در غزه توسط صهیونیست ها در غزه همکاری می کنیم.

مسرور بارزانی نیز در این نشست خبری گفت : ثبات در منطقه به نفع دو طرف است. نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق با بیان اینکه جلسه خوبی با باقری داشتم ، گفت: درباره توسعه روابط دو طرف و بهبود روابط بازرگانی بین ایران و عراق و اقلیم کردستان و بهبود ثبات سیاسی در منطقه و مشکلات امنیتی در منطقه گفتگو کردیم.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز