۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کپی شد!

آکسیوس نوشت:

نشست گروه ۷ در ایتالیا جمع «رهبران بازنده» است

نشست گروه ۷ در ایتالیا جمع «رهبران بازنده» است

پایگاه خبری آکسیوس با اشاره به نشست رهبران گروه 7 که در ایتالیا در حال برگزاری است، این نشست را نشست رهبران بازنده خواند و نوشت، «بازنده‌ها در نشست گروه 7 جمع شدند.»

به گزارش نگاه نو، در این گزارش درباره جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نوشته، بایدن در حالی به ایتالیا پرواز کرد که در نظرسنجیها از دونالد ترامپ عقب است و یک روز قبل از آن پسرش هانتر بایدن در دادگاه محکوم شد.

محبوبیت جو بایدن اکنون در حال حاضر به ۳۷ درصد تنزل پیدا کرده است. آکسیوس درباره دیگران رهبران گروه ۷ نیز نوشته، میزان محبوبیت جاستین ترودو در کانادا فقط ۳۰ درصد است و اولاف شولتز صدراعظم آلمان نیز در میان آلمانیها تنها ۲۵ درصد محبوبیت دارد.

در ادامه این گزارش به وضع فاجعه بارتر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه اشاره شده که میزان محبوبیتش در فرانسه ۲۱ درصد و در نهایت نیز به فومیو کیشیدا به نامحبوبترین رهبر گروه ۷ اشاره کرده که در میان ژاپنیها فقط ۱۳ درصد محبوبیت دارد.

آکسیوس درباره ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس نیز نوشته که او به احتمال زیاد در انتخابات ۴ ژوئیه صندلی نخست وزیری را از دست خواهد داد. آکسیوس درباره جورجی ملونی نخست وزیر دست راستی ایتالیا هم نوشته، او تنها استثنای این جمع است که محبوبیتش بالای ۴۰ درصد است و در ادامه به موضوع خیزش راست گراها در اروپا که در انتخابات پارلمانی اروپا نمود داشت اشاره کرده است.

نشست رهبران ۷ کشور صنعتی جهان در رم ایتالیا در حال برگزاری است. در مهمترین تصمین گروه ۷ در روز پنج شنبه، رهبران کشورهای این گروه موافقت کردند با استفاده از سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه به اوکراین وام ۵۰ میلیارد دلاری بدهند.

بایدن در یک کنفرانس خبری در کنار «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین این اقدام را پیامی به روسیه مبنی بر اینکه «ما پا پس نمی‌کشیم» توصیف کرد. زلنسکی خطاب به بایدن گفت: «آقای رئیس‌جمهور از رهبری شما در این تصمیم گروه ۷ برای اعطای وام ۵۰ میلیارد دلاری برای اوکراین سپاسگزارم. این گامی حیاتی رو به جلو برای حمایت‌های پایدار از اوکراین برای پیروزی در این جنگ است.»

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز