۲۴ خرداد ۱۴۰۳
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

اعلام آمادگی چین برای بهبود روابط با هند

اعلام آمادگی چین برای بهبود روابط با هند

سفارت چین در هند در واکنش به آغاز سومین دوره متوالی نخست‌وزیری نارندرا مودی اعلام کرد که پکن برای بهبود روابط با دهلی نو آمادگی و تمایل دارد.

به گزارش نگاه نو، با گذشت یک روز از تاکید وزیر خارجه هند سوبراهامانیام جایشنکار بر اولویت این کشور برای حل اختلافات با چین، سفارت پکن در دهلی نو موضع چین را درباره دور جدید نخست‌وزیری نارندرا مودی اعلام کرد.

سخنگوی این سفارتخانه با انتشار یک بیانیه در صفحه ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که پکن مایل است با دهلی نو برای تقویت روابط دو کشور همکاری کند. این پیام در واکنش به سخنان وزیر خارجه هند مطرح شد که گفته بود حل اختلافات با چین و پاکستان، جزو اولویت‌های سیاست خارجی هند خواهد بود. پیش از این، نخست‌وزیر چین لی گیانگ به نارندرا مودی آغاز سومین دور متوالی نخست‌وزیری هند را تبریک گفت.

اختلافات ارضی چین و هند به عنوان دو کشور همسایه، یکی از موضوعات پر چالش در روابط بوده و آنها حتی سابقه جنگیدن بر سر مناطق مورد مناقشه را هم دارند.

سفارت پکن در دهلی نو اعلام کرد که «روابط سالم و باثبات چین و هند به نفع هر دو کشور است و به صلح و توسعه در منطقه و فراتر از آن کمک می‌کند. چین مایل به همکاری با هند برای پیشبرد روابط دوجانبه در جهت درست است».

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز