۲۳ خرداد ۱۴۰۳
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

احتمال بروز یک جنگ تجاری بین اروپا و چین

احتمال بروز یک جنگ تجاری بین اروپا و چین

اتحادیه اروپا در حالی تعرفه واردات خودروهای چینی را افزایش داده که به نظر می‌رسد این موضوع، نقطه شروع یک جنگ تجاری جدید بین چین و این اتحادیه خواهد بود.

به گزارش نگاه نو به نقل از سی ان ان، اتحادیه اروپا تعرفه‌های خودروهای الکتریکی وارداتی از چین را افزایش داده است. طبق بیانیه کمیسیون اروپا، تعرفه های جدید واردات خودروهای برقی از چین بین ۱۷.۴ تا ۳۸.۱ درصد بر تعرفه ۱۰ درصدی قبلی اتحادیه اروپا اضافه می‌کند.

گفته می‌شود تصمیم برای افزایش تعرفه واردات خودروهای برقی از چین بعد از تحقیقاتی گرفته شد که درباره حمایت دولت چین از سازندگان خودروهای الکتریکی انجام شد. کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، این تحقیقات را در ماه اکتبر آغاز کرد تا مشخص کند که دولت چین با اختصاص یارانه به سازندگان خودروهای الکتریکی قیمت تولید آنها را پایین نگه می‌دارد یا نه.

این کمیسیون گفت که نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که صنعت خودروی چین با یارانه‌های دولتی به اقتصاد اروپا آسیب می‌رساند. مقامات غربی نگران هستند که مشاغل و صنایع مهم استراتژیک با واردات ارزان چینی از بین بروند. اتحادیه اروپا همچنین در حال بررسی حمایت چین از شرکت‌های توربین بادی و سازندگان پنل‌های خورشیدی است.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند که تصمیم جدید اتحادیه اروپا درباره افزایش تعرفه واردات خودروهای چینی احتمالاً آغازگر مذاکرات فشرده بین پکن و بروکسل با هدف جلوگیری از یک جنگ تجاری خواهد شد. اتحادیه اروپا باید تا نوامبر (آبان) تصمیم بگیرد که آیا این تعرفه‌ها را به طور دائم تصویب کند یا خیر.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز