۱۵ خرداد ۱۴۰۳
کپی شد!

ناصر قندیل در گفتگو با نگاه نو:

آستانه فروپاشی به چه معناست و آیا  اسرائیل به این‌ مرحله رسیده است؟

آستانه فروپاشی به چه معناست و آیا  اسرائیل به این‌ مرحله رسیده است؟

ناصر قندیل تحلیلگر ارشد لبنانی در گفتگو با نگاه نو اظهار داشت: شاخصه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی بر اساس واقعیت‌های میدانی و سیاسی و شرایط جدید منطقه در آستانه یک فروپاشی سیاسی، هویتی و نظامی قرار دارد.

به گزارش نگاه نو، ناصر قندیل تحلیلگر ارشد لبنانی با اشاره به اینکه بر اساس چه معیارهایی گفته می‌شود، فروپاشی رژیم صهیونیستی نزدیک است و آیا اسرائیل از مولفه‌های فروپاشی برخوردار هست یا خیر به برخی از شاخصه‌هایی اشاره کرد که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی بر اساس واقعیت‌های میدانی و سیاسی و شرایط جدید منطقه در آستانه یک فروپاشی سیاسی، هویتی و نظامی قرار دارد.

وی ادامه داد که بستن سفارت‌خانه های رژیم صهیونیستی در برخی از کشورهای اسلامی و اخراج سفرای آن تحول جدید در ممانعت از مشروعیت سازی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

وی افزود: ناتوانی اسرائیل در شکست حماس در نوار غزه با وجود ارتکاب یک کشتار جمعی و نیز رسوایی آن در رفح و مقاومت مردم فلسطین و نیز شاخه نظامی جنبش حماس از دیگر این شاخص‌ها به شمار می‌رود.

ناصر قندیل خیزش عمومی در دانشگاه‌های اروپا و به ویژه آمریکا را یک مولفه بسیار مهم برای فروپاشی هویتی و نابودی رژیم صهیونیستی دانست.

قندیل علاوه براین گفت که گاهی افکار عمومی نسبت به رفتار و رویکرد سیاسی و جنایت‌آمیز اسرائیل یکی از نکات مهمی است که علاوه بر مشروعیت زدایی از اسرائیل به عنوان یک مانع مهم برای تثبیت بین‌المللی یا ادامه روند عادی سازی با اسرائیل به شما می‌رود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز