۱۲ خرداد ۱۴۰۳
کپی شد!

اندیشمند جهان عرب در گفتگو با نگاه نو؛

متغیرات کنونی منطقه و جهان متاثر از اندیشه های امام خمینی است

متغیرات کنونی منطقه و جهان متاثر از اندیشه های امام خمینی است

ادریس هانی اندیشمند معروف جهان عرب در گفتگو با نگاه نو با بیان اینکه امروز جنگ میان عدالت و ظلم است، اظهار داشت: متغیرات امروز منطقه و جهان تحت تاثیر اندیشه‌های امام خمینی قرار داشت.

به گزارش نگاه نو، ادریس هانی اندیشمند معروف جهان عرب چندین بار نیز به ایران سفر کرده است. دکتر ادریس هانی (متولد ۱۳۴۵ش، مراکش)، در کنار دروس حوزوی تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع دکتری به اتمام رساند.

وی در نوجوانی به مذهب شیعه گروید و از اندیشمندان کشور مراکش می‌باشد. تلاش در تقریب مذاهب اسلامی و مدیریت دانشگاه دارالحکمه رباط مراکش از جمله فعالیت‌های وی است. او علاوه بر تدریس دروس دانشگاهی تاکنون چندین جلد کتاب و مقاله به رشته تحریر درآورده است.

ادریس هانی درباره شخصیت امام خمینی می‌گوید که ایشان توانستند جهان را به سمت یک تحول بنیادین سوق دهند. به گونه‌ای که می‌توان گفت متغیرات امروز منطقه و جهان تحت تاثیر اندیشه‌های امام خمینی قرار داشت.

وی ادامه داد: با وجود تمامی فشارهای رسانه‌ای برای ارائه تصویری نامناسب از انقلاب اسلامی ایران اما تحولات کنونی نشان داد آنچه امروز مقاومت و ملت‌های جهان را به پیروزی نزدیک کرده است گفتمان ایران و اندیشه‌های امام خمینی بوده است.

این اندیشمند جهان عرب افزود: ایران همچنان با رهبری جدید همان اندیشه‌ها و گفتمان را ادامه می‌دهد و این همان چیزی است که آمریکا و اسرائیل تمایلی به آن ندارند.

ادریس هانی خاطرنشان کرد: در حقیقت امروز جنگ میان اعراب و اسرائیل یا اعراب و مسلمانان با اسرائیل نیست بلکه امروز جنگ بین عدالت و ظلم و اردوگاه شیطان و طرفداران خداوند است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز