۳ خرداد ۱۴۰۳
کپی شد!

سفیر روسیه در آمریکا:

اوکراین قصد درگیر کردن ناتو با روسیه را دارد

اوکراین قصد درگیر کردن ناتو با روسیه را دارد

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا امروز (پنجشنبه) اظهار داشت که اوکراین قصد دارد با تحریک آمریکا و کشورهای عضو ناتو آنها را به رو در رویی و درگیری با روسیه وادار کند.

به گزارش نگاه نو، تارنمای خبرگزاری تاس با انتشار این خبر نوشت: بنا به گفته آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا، دولت کی‌یف اقدامات تحریک آمیزی را انجام می دهد که هدف آن درگیر کردن ایالات متحده و سایر اعضای ناتو در یک برخورد رو در رو با روسیه است.

بنابراین گزارش آنتونوف در واکنش به اظهارات برخی از نمایندگان کنگره و سیاستمداران آمریکایی که خواستار آن شده اند به دولت کی‌یف این امکان داده شود تا از تسلیحات آمریکایی برای هدف قرار دادن تاسیاست نظامی و انرژی در عمق خاک روسیه استفاده کنند، در شبکه تلگرام خود نوشت: چنین اظهارات تحریک آمیزی بی نهایت خطرناک و بی ملاحظگی (محض) است.

سفیر روسیه در آمریکا افزود: چنین اظهارات روس هراسانه تنها یک معنی می دهد و آن مداخله هرچه بیشتر آمریکا در اوکراین در کنار رژیم مشقت بار زلنسکی است.

وی در ادامه گفت: سطح واکنش عصبی واشنگتن نسبت به موفقیت های ما در جبهه نبرد (علیه اوکراین) نه روز به روز بلکه ساعت به ساعت به طور تصاعدی افزایش می یابد. هر روز ما پیشنهادهای تازه در زمینه افزایش کمک های تسلیحاتی به حکومت نظامی کی یف می شنویم، کاملا روشن است که کی یف قصد دارد تا آنجایی که ممکن است ایالات متحده همچنین کشورهای عضو ناتو را تحریک و آنان را به یک اقدام عجولانه که منجر به یک برخورد متقابل بین روسیه و اعضای این بلوک می شود، وادار سازد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز