۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
کپی شد!

در بیانیه ای اعلام شد؛

تصمیم کره‌ جنوبی برای تعمیق روابط با چین

تصمیم کره‌ جنوبی برای تعمیق روابط با چین

«چو تائه یول» وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای ضمن اعلام سفر وزیر خارجه این کشور به پکن، بر برقراری روابط عمیق‌تر با چین پکن تاکید کرد.

به گزارش نگاه نو به نقل از یونهاپ، «چو تائه یول» وزیر امور خارجه کره جنوبی اوایل هفته آینده برای گفت‌وگو با همتای چینی خود، وانگ یی، به چین سفر خواهد کرد. این اولین سفر یک وزیر خارجه از کره‌جنوبی به پکنه طی شش سال گذشته است.

گفته شده است که سفر دو روزه چو به پکن در راستای تقویت روابط ۲ کشور انجام می‌شود که به خاطر همسویی سئول با واشنگتن تیره شده است. وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که چو با وانگ یی درباره مسائل مشترک و تعمیق روابط منطقه‌ای ۲ کشور گفتگو خواهد کرد.

چو همچنین قصد دارد با تاجران کره جنوبی که در چین کار می‌کنند، ملاقاتی داشته باشد و در مورد ایده ها و تلاش‌ها در مورد چگونگی تقویت مبادلات تجاری دوجانبه با پکن بحث کند.

سال گذشته در پی سخنان شینگ هایمینگ سفیر چین در سئول روابط دوجانبه بین سئول و پکن به پائین‌ترین حد خود رسید. هایمینگ نسبت به اقدامات مشترک کره جنوبی و آمریکا علیه منافع پکن هشدار داده بود.

چو تائه یول که در اوایل ژانویه به عنوان وزیر امور خارجه کره جنوبی منصوب شد، اولویت سیاست کشورش را حفظ روابط باثبات با پکن اعلام کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز