۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
کپی شد!

وزیر دفاع آلمان:

در حال بررسی محدودیت برای ارسال تسلیحات به اسرائیل هستیم

در حال بررسی محدودیت برای ارسال تسلیحات به اسرائیل هستیم

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان مدعی شد که کشورش در حال بررسی امکان اعمال محدودیت‌هایی برای ارسال تسلیحات به «اسرائیل» است.

به گزارش نگاه نو به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره نوشت: بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که در صورت تهاجم گسترده اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه، کشورش امکان اعمال محدودیت‌هایی برای ارسال تسلیحات به اسرائیل را بررسی خواهد کرد.

پیستوریوس در اظهارات تلویزیونی با بیان اینکه برلین در حال بررسی اقداماتی مشابه ایالات متحده آمریکا در خصوص تسلیح اسرائیل است، تاکید کرد که این موضوع در حال حاضر در حال بررسی است.

در اوایل آوریل، چند گروه فعال در زمینه حقوق بشر در آلمان با وجود خودداری دیوان بین‌المللی دادگستری از صدور حکمی فوری برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آلمان به رژیم صهیونیستی، با استدلال این که برلین با ارسال تسلیحات به اراضی اشغالی در حال نقض تعهدات بین‌المللی و قوانین داخلی خود است، پرونده‌ای را در دادگاهی اداری برای متوقف شدن کمک‌های نظامی آلمان به رژیم صهیونیستی ایجاد کرده‌اند.

در همین زمان نیکاراگوئه در پرونده‌ای علیه آلمان در دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) این دعوی را مطرح کرد که آلمان با کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی در میان کارزار نظامی آن در غزه، در حال نقض کنوانسیون نسل‌کشی است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز