۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

اقدام ۵ کشور اروپایی دیگر برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

اقدام ۵ کشور اروپایی دیگر برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

5 کشور اروپایی دیگر، در حال بررسی موضوع به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین در تاریخ 21 ماه مه هستند.

به گزارش نگاه نو به نقل از میدل‌ ایست مانیتور، طبق گزارش رسانه ملی کشور ایرلند، این کشور به همراه اسپانیا، موضوع به رسیمت شناختن کشور فلسطین را در تاریخ ۲۱ ماه مه مورد بررسی قرار می دهند.

شبکه رادیویی تلویزیونی ملی ایرلند در گزارشی عنوان کرده که تماس‌هایی میان دوبلین و مادرید و همچنین بین اسلوونی و مالت به منظور به رسمیت شناختن کشور فلسطین صورت گرفته و مذاکرات در مورد این موضوع تقویت شده است.

سخنگوی مایکل مارتن، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه و دفاع ایرلند نیز بر تداوم روند این مذاکرات تاکید کرده اند. بر این اساس قرار است، کشورهای ایرلند، اسلوونی، مالت، نروژ از طرح ابتکاری به رسمیت شناختن کشور فلسطین که از سوی اسپانیا رهبری و هدایت می‌شود، حمایت کنند.

در حال حاضر ۸ کشور عضو اتحادیه اروپا از به رسمیت شناختن کشور فلسطین حمایت کرده‌اند. بلغارستان، جمهوری چک، رومانی، اسلواکی، مجارستان، قبرس، سوئد کشورهایی هستند که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند.

جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر گفته بود که انتظار دارد برخی کشورهای اتحادیه اروپا رسما فلسطین را به رسمیت بشناسند. اقدام برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین، تحت تاثیر جنگ غزه و افزایش جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در بحبوحه این جنگ انجام می‌گیرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز