۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
کپی شد!

جرج گالوی در گفتگو با نگاه نو؛

آمریکا فاکتور هزینه‌های اسرائیل را می‌پردازد/ خیزش دانشجویان آمریکا جهانی خواهد شد

آمریکا فاکتور هزینه‌های اسرائیل را می‌پردازد/ خیزش دانشجویان آمریکا جهانی خواهد شد

جرج گالوی سیاست‌مدار بریتانیایی و نماینده سابق مجلس بریتانیا در گفتگو با نگاه نو با اعلام اینکه آمریکا تمام‌ فاکتور هزینه‌های اسرائیل را می‌پردازد، گفت: خیزش دانشجویان آمریکا جهانی خواهد شد.

به گزارش نگاه نو، جرج گالوی (انگلیسی: George Galloway؛ زاده ۱۶ اوت ۱۹۵۴) سیاست‌مدار بریتانیایی و نماینده سابق مجلس بریتانیا از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ بود. او مجری برنامه‌های Comment و The Real Deal شبکه پرس تی‌وی بوده است. وی در سال ۲۰۰۳ از حزب کارگر خارج شد. در سال ۲۰۰۴ حزبی به نام حزب احترام  را تأسیس کرد و از سال ۲۰۱۳ به صورت رسمی، رهبری این حزب را بر عهده گرفت.

جرج گالوی» سیاستمدار کهنه کار جناح چپ انگلیس که حمایت از غزه را به یکی از محورهای تبلیغات انتخاباتی خود تبدیل کرده بود در انتخابات میان‌دوره‌ای شهر «روچدیل» به پیروزی دست یافت.

این سیاستمدار کهنه کار انگلیسی توانست با انتقاد از محافظه کاران حاکم و حزب کارگر که از «اسرائیل» پشتیبانی می‌کنند، حمایت بسیاری را در جامعه مسلمانان شهر روچدیل به دست بیاورد.

گالوی توانست برای هفتمین بار وارد پارلمان شود. پیروزی او، اختلاف نظرات در انگلیس بر سر جنگ غزه را تاکید می‌کند.

به نوشته تارنمای انگلیسی «Declassified UK»، حامیان گالوی به دلیل مخالفت وی با جنگ‌های عراق و افغانستان و نسل کشی غزه، فعالیت بیشتری پیدا کرده‌اند، زیرا مردم موضوع اخلاقی رد نسل کشی را با رای دادن در انتخابات تایید می‌کنند.

او در گفتگوی کوتاه با نگاه نو با اشاره به رویکرد متوحش و مدرن رژیم صهیونیستی در غزه گفت که اسرائیل بدون حمایت آمریکا کوچکترین اقدامی انجام نمی‌دهد و در حقیقت آمریکا فاکتور تمامی هزینه‌های اسرائیل را می‌پردازد.

وی ادامه داد که آمریکا و اسرائیل تمامی دنیا را تهدید می‌کنند خود را امپراطوری جهان می‌دانند. آنها ادعای دموکراسی می‌کنند در حالی که ساده‌ترین قواعد حقوق بشر درباره دانشجویان را صرفاً به دلیل یک اعتراض مسالمت آمیز و مخالفت با کشتار مردم غزه نقض می‌کنند.

به اعتقاد من امروز یک خیزش عمومی و یک آگاهی در سطح افکار عمومی به ویژه طبقه نخبگانی دانشجویان رخ داده است که دایره آن در روزهای آینده گسترده‌تر خواهد شد و به تمامی اروپا و دانشگاه‌های جهان خواهد رسید.

وی در پایان گفت که موضوع غزه بی تردید در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا و نیز تمامی انتخابات سیاسی اروپا تاثیرگذار خواهد بود و به یقین جریان‌هایی که در کنار اسرائیل قرار گرفتند شانسی برای پیروزی در انتخابات آینده ندارند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز