۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
کپی شد!

اندیشمند آمریکایی در گفتگو با نگاه نو مطرح کرد؛

استانداردهای دوگانه آمریکا در برخورد با اعتراضات دانشجویی/ معادله ای جدید در افکار عمومی

استانداردهای دوگانه آمریکا در برخورد با اعتراضات دانشجویی/ معادله ای جدید در افکار عمومی

محمد العاصی اندیشمند مسلمان آمریکایی و رئیس مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن با اشاره به استانداردهای دوگانه آمریکا بین سرکوب اعتراضات دانشجویی و حمایت از شورش در کشورهای دیگر گفت: زمانی که واشنگتن از هرگونه اعتراض که با سیاست‌ها و منافع آمریکا در تعارض است حمایت می‌کند، در عین حال بدترین شیوه‌های سرکوب را علیه دانشجویان استفاده می‌کند و حقوق ابتدایی آنها را نادیده می گیرد.

به گزارش نگاه نو، محمد العاصی امام جمعه سابق واشنگتن گفت: واقعیت این است که منافع آمریکا بر اساس منافع اسرائیل ساماندهی و تنظیم می‌شود و طبیعی است که هرجا که پای منافع صهیونیستها در میان باشد آمریکایی‌ها نیز ز هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند.

وی افزود: انقلاب دانشجویی آمریکا در حمایت از غزه اولین جرقه های خود را از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز کرد و بقیه معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا را نیز با خود همراه کرد.

اندیشمند آمریکایی اظهار داشت: صحنه‌ای که آمریکا و غرب عادت به دیدن آن نداشتند و انتظار آن را نیز نداشتند که چنین رخدادی بتواند معادله جدیدی در عرصه آگاهی افکار عمومی جهان در برابر رفتار متوحش مدرن رژیم صهیونیستی ایجاد کند.

این اندیشمند آمریکایی گفت که امروز در آمریکا همه دانشجویان همراه با استادان و اعضای هیئت علمی برای محافظت از دانشجویان در برابر باتوم‌های خشونت پلیس آمریکا متحد شده‌اند.

محمد العاصی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها نگران تکرار رخدادی هستند که درباره ویتنام رخ داد. در آن زمان دانشجویان توانستند صحنه سیاسی آمریکا را علیه سیاستمداران به دلیل مشارکت در یک جنایت خونین تغییر دهند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز