۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
کپی شد!

عفو بین‌الملل:

فرانسه برای ابراز همبستگی با فلسطینیان محدودیت اعمال کرده است

فرانسه برای ابراز همبستگی با فلسطینیان محدودیت اعمال کرده است

گروه حقوق بشر سازمان عفو بین‌الملل خبر داد که فرانسه محدودیت‌هایی را برای ابراز همبستگی با فلسطینیان در غزه اعمال و رویدادهایی را لغو کرده است.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه شعبه محلی سازمان عفو بین‌الملل آمده است که در هفته‌های اخیر محدودیت‌هایی در فرانسه برای نمایش عمومی همبستگی با فلسطینیان اعمال و رویدادها [در حمایت از مردم غزه] لغو یا ممنوع شده است و افراد با اتهام انتشار «تبلیغات تروریستی» مواجه هستند.

یکی از مواردی که عفو بین‌الملل به آن اشاره کرد، ممنوعیت همایشی برای فلسطین بود که در اوایل ماه جاری [میلادی] توسط «انجمن فلسطین آزاد» در شهر لیل فرانسه برنامه‌ریزی شده بود.

بر اساس این گزارش، مقام‌های فرانسوی این ممنوعیت را با استناد به نگرانی در مورد «تبلیغات تروریستی» توجیه کردند؛ اقدامی که توسط حامیان حقوق بشر به عنوان «تلاشی برای سرکوب کردن گفتمان مشروع در مورد جنبش فلسطین» محکوم شد.

در همین حال، ماتیلد پانو (Mathilde Panot) یکی از اعضای ارشد پارلمان فرانسه از حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» (La France Insoumise) که به حمایت صریح خود از فلسطین معروف است، فاش کرد که به اتهام «تبلیغات تروریستی» برای بازجویی احضار شده است.

با آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، موج نژادپرستی و اسلام‌هراسی در فرانسه افزایش یافته و در این مدت شهرهای مختلف این کشور از جمله پاریس بارها شاهد راهپیمایی‌های مکرر مخالفان شرایط حاکم و حامیان فلسطین بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر) با انجام حملات وحشیانه دست به کشتار زنان ‌و کودکان غزه زده اما تاکنون نتوانسته به اهدافی که برای خود تعیین کرده است، دست یابد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز