۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
کپی شد!

حسین امیر عبداللهیان:

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران را غیر قانونی خواند

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران را غیر قانونی خواند

حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در واکنش به موافقت اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیش‌تر علیه تهران گفته است که این اتحادیه نباید از «توصیه واشنگتن به خاطر رضایت اسراییل» پیروی کند.

به گزارش نگاه نو، عبداللهیان این اظهارات را روز سه‌شنبه در صفحه ایکس خود نوشته است. او تصریح کرده است: «مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیر قانونی بیش‌تر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسراییل استفاده کرده است.»

وزیر خارجه ایران از اتحادیه اروپا خواسته است تا به‌ جای ایران، اسراییل را تحریم کند. او افزوده است: «در حالی که رژیم اسراییل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات تو خالی نیست.»

این در حالی است که جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که وزیران خارجه ٢٧ کشور عضو به‌ طور اصولی با گسترش تحریم‌های ایران موافقت کرده‌اند.

این وزیران روز گذشته در لوکزامبورگ گردهم آمدند تا درباره کمک نظامی به اوکراین و کاهش تنش‌ها در خاورمیانه و تحریم‌های جدید علیه تهران گفتگو کنند.

تحریم‌های تازه علیه ایران در واکنش به حمله موشکی و پهپادی گسترده ۱۰ روز پیش این کشور به اسراییل در دستور جلسه وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا قرار گرفت.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز