۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
کپی شد!

شب گذشته؛

پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس قانونی بحث‌ برانگیز را تصویب کرد که به دولت اجازه می‌دهد پناهجویانی را که به‌ طور نامنظم وارد این کشور شده‌اند، اخراج و به رواندا منتقل کند.

به گزارش نگاه نو، پس از بارها و بارها بازگرداندن پیش نویس قانون پناهجویان توسط اعضای مجلس اعیان انگلیس به مجلس عوام برای اصلاح، در نهایت بدون افزودن هیچ اصلاحیه اضافی در متن، با آن موافقت و اجازه تصویب صادر شد.

با تصویب این قانون در هر دو پارلمان، توسط پادشاه لازم الاجرا خواهد شد. ریشی سوناک نخست وزیر و حزب محافظه کار حاکم انگلیس به دنبال تصویب این متن بودند تا قضات را وادار کنند که رواندا واقع در شرق آفریقا را یک کشور ثالث امن در نظر بگیرند.

دولت سوناک تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارد تا آمار پناهجویانی را که از سواحل فرانسه با قایق های کوچک از کانال مانش عبور می‌کنند، کاهش دهد. قانون جدید به وزرا این اختیار را می‌دهد که بخش‌هایی از قوانین بین المللی و قوانین حقوق بشر انگلیس را نادیده بگیرند.

سوناک علی‌رغم حکم سال گذشته دیوان عالی که فرستادن پناهجویان به رواندا را نقض قوانین بین‌المللی دانسته بود، به تصویب این قانون متوسل شد. اداره حسابرسی ملی تخمین می زند که اخراج ۳۰۰ مهاجر اول ۵۴۰ میلیون پوند (۶۶۵ میلیون دلار) برای انگلیس هزینه دارد که معادل حدود دو میلیون پوند برای هر نفر است.

سوناک تأکید کرد که دولت یک فرودگاه و هواپیماهای چارتر تجاری را برای اولین پرواز رزرو کرده است. نخست وزیر انگلیس متعهد شد که تا زمان توقف کامل حرکت قایق‌های حامل پناهجویان به سوی انگلیس، دولت پروازهای منظم را برای اخراج پناهجویان به رواندا در طول تابستان و پس از آن سازماندهی خواهد کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز