۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
کپی شد!

گفتگوی نگاه نو با معاون اسبق وزیر خارجه مصر:

هدف ایران در این مرحله تنها تنبیه رژیم صهیونیستی بود نه بیشتر

هدف ایران در این مرحله تنها تنبیه رژیم صهیونیستی بود نه بیشتر

عبدالله الاشعل معاون اسبق وزیر خارجه مصر با اشاره به واکنش ایران به حملات رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق گفت: هدف ایران از این حملات در مرحله نخست تنها تنبیه رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش نگاه نو، عبدالله الاشعل اظهار داشت: من همیشه بر خواسته‌های ملت مصر تاکید می کردم حتی زمانی که در پست معاونت وزیر امور خارجه بودم.

وی با اشاره به استعفای خود از پست معاونت وزیر امور خارجه در سال ۲۰۰۳ تاکید کرد:‌ من پس از آنکه از وزارت امور خارجه مصر به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی نظام حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع این کشور انتقاد کردم از سمت خود استعفا دادم.

الاشعل افزود:‌ همه وزیران خارجه دوره حسنی مبارک تنها سیاست‌های وی را اجرا می کردند و ثابت کردند یک گروه تبهکار در لباس وزیر بودند.

وی در گفتگو با نگاه نو با اشاره به واکنش ایران به حملات اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق، گفت که ایران حق دارد از تمامیت ارضی خود دفاع کند.

وی البته این نکته را بیان کرد که هدف ایران تنبیه و ادب کردن رژیم صهیونیستی بعد از نسل کشی در غزه بود.

الاشعل ادامه داد که ایران تلاش کرد تا پیام خود را به اسرائیل و آمریکا برساند که از این به بعد در برابر رویکرد اسرائیل و نقض تمامیت خود درنگ نمی کند.

وی با ابراز تاسف از وضعیت تاسف بار در جهان عرب و انفعال کشورهای عربی و بویژه مصر در برابر رویدادهای غزه، گفت که ایران تنها کشوری است که همواره از آرمان فلسطین حمایت کرده است.

این شخصیت مصری افزود: ایران در مسیر حمایت از فلسطین، هزینه های زیادی هم داده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز