۲۸ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

وزیر خارجه آلمان:

اسرائیل به قوانین بین‌المللی پایبند باشد

اسرائیل به قوانین بین‌المللی پایبند باشد

وزیر خارجه آلمان در خصوص گمانه زنی‌ها برای اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی علیه ایران در پی اقدام تنبیهی تهران علیه تل‌آویو، گفت: (رژیم) اسرائیل به قوانین بین‌المللی پایبند باشد.

به گزارش نگاه نو، خبرگزاری آلمان (dpa) نوشت: آنالنا بائربوک در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر این‌که آیا رژیم اسرائیل می تواند پاسخ تنبیهی ایران را تلافی کند، گفت اسرائیل در بررسی نحوه واکنش به حمله هوایی گسترده ایران باید از قوانین بین المللی پیروی کند و حق دفاع از خود به معنای دفاع در مقابل یک حمله است. انتقام مقوله ای نیست که در قوانین بین المللی جایی داشته باشد.

وزیر خارجه آلمان با اشاره به اقدام تنبیهی ایران در هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی مدعی شد: پرتاب ۳۰۰ فروند پهپاد و موشک به سمت (رژیم) اسرائیل، منطقه را در آستانه یک جنگ همه جانبه قرار داده است.

بائربوک روز دوشنبه در نشستی در پاریس ادعا کرد که رژیم اسرائیل توانسته به خاطر آنچه که وی «دفاع هوایی قوی و مداخله شجاعانه آمریکا، انگلیس و کشورهای عربی خواند» دفاع کند و اکنون این موفقیت باید از طریق دیپلماتیک تضمین شود و اولویت باید جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه باشد.

وزیر خارجه آلمان گفت که با حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه کشورمان درباره هر گونه اقدامی برای تشدید وخامت اوضاع صحبت کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز