۲۷ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

نماینده ایران در سازمان ملل:

اسرائیل می‌داند پاسخ دوم ایران قاطعانه‌تر خواهد بود

اسرائیل می‌داند پاسخ دوم ایران قاطعانه‌تر خواهد بود

نماینده ایران در سازمان ملل متحد در گفتگو با یک شبکه انگلیسی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از پاسخ دوم ایران آگاه است و می‌داند اقدام بعدی قاطعانه‌تر خواهد بود.

به گزارش نگاه نو، امیر سعید ایروانی درباره ادعای یک شبکه صهیونیستی درباره تصمیم کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای پاسخ «قابل توجیه» به حملات موشکی و پهپادی ایران گفت که این یک «تهدید» است، نه «اقدام».

وی در عین حال گفت که صهیونیست‌ها نتیجه‌گیری کرده‌اند و «پاسخی نظامی در کار نخواهد بود.» نماینده کشورمان در پاسخ به این پرسش که آیا اقدام اخیر ایران خطر افزایش تنش‌ها تا مرز بروز جنگی گسترده‌تر را در پی دارد، گفت: پاسخ دادن حق مشروع ما بود، زیرا آن‌ها به اماکن دیپلماتیک ما تجاوز کردند.

ایروانی دیروز هم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس تصریح کرد: رژیم اسرائیل باید تنبیه می شد تا نظم بازگردد.

ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزگری نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسوولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز