۲۷ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

وزیر اقتصاد فرانسه:

تشدید تنش‌های خاورمیانه تاثیر اقتصادی سنگین بر جهان خواهد داشت

تشدید تنش‌های خاورمیانه تاثیر اقتصادی سنگین بر جهان خواهد داشت

وزیر اقتصاد فرانسه با اشاره به پاسخ پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، هشدار داد: تشدید بیشتر تنش‌ها در خاورمیانه یا خاور نزدیک تاثیر اقتصادی سنگینی بر جهان خواهد گذاشت.

به گزارش نگاه نو به نقل از تارنمای روزنامه لو فیگارو، برونو لومر روز دوشنبه اظهار داشت: چه رویدادهای اخیر در دریای سرخ، چه خطرهای تشدید تنش در خاورمیانه و یا حتی تداوم درگیری‌ در اوکراین، همگی این رویدادهای ژئوپلیتیکی بر رشد اقتصادی [جهان] به شدت تاثیر می‌گذارد.

وزیر اقتصاد فرانسه در پاسخ به مطبوعات پیش از برگزاری نشست‌های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن، اعلام کرد که «ریسک‌های واقعی اقتصادی، ریسک‌های ژئوپولیتیکی هستند».

این روزنامه پرشمارگان فرانسوی در گزارش خود با اشاره به اینکه اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، حرکتی بی‌سابقه و در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق صورت گرفته است، شرایط حاکم را باعث نگرانی و ترس از تشدید تنش‌های منطقه‌ای ارزیابی کرد.

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه به تازگی اعلام کرد که قصد دارد برای اجتناب از شعله‌ور شدن تنش‌ها در خاورمیانه به هر اقدامی دست بزند.

در همین پیوند مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بار دیگر دو طرف را به خویشتنداری دعوت کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز