۲۷ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

در گزارش اختصاصی مطرح شد؛

بررسی حمله چهار وجهی و پیچیده به اسرائیل در گفتگو با شخصیتهای منطقه ای

بررسی حمله چهار وجهی و پیچیده به اسرائیل در گفتگو با شخصیتهای منطقه ای

حمله اخیر ایران به رژیم صهیونیستی که در پاسخ به تجاوز این رژیم به سوریه و شهادت چند تن از فرماندهان نظامی ایرانی انجام شده، در نوع خود بسیار پیچیده است.

به گزارش نگاه نو، در این حمله از ترکیبی از صدها پهپاد و تعداد زیادی موشک از انواع مختلف استفاده شده است. مهمتر اینکه این حمله فقط از ایران صورت نگرفته و از چهار جهت این رژیم در حال تنبیه است.

غیر از ایران، یمن از جنوب، حزب‌الله لبنان از شمال و مقاومت عراق از شرق. سرزمین‌های اشغالی نیز ترکیبی از ابزارهای جنگی خود را به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند. رسانه‌های غربی اذعان دارند که سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی قادر به خنثی‌کردن این حمله پیچیده نیستند.

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم چاپ لندن در گفتگوی کوتاه با نگاه نو در واکنش به حملات پهپادی و موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی گفت که با این اقدام ایران، منطقه وارد یک معادله جدید شد. وی گفت: اسرائیل توان پاسخ گسترده به حملات ایران را ندارد و در شرایطی نیست که این کار را نیز بخواهد انجام دهد.

عدنان منصور وزیر خارجه اسبق لبنان در پاسخ به نگاه نو گفت: حملات ایران یک حق طبیعی، واکنش خردمندانه و قدرتمند و براساس قطعنامه‌های بین‌المللی و کاملا مشروع انجام گرفت.

می صبحی الخنساء حقوقدان لبنانی در پاسخ به نگاه نو گفت: حملات ایران در راستای منشور ۵۱ شورای امنیت سازمان ملل و در دفاع از تمامیت ارضی خود صورت گرفت.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز