۲۶ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

ونزوئلا:

بی‌ثباتی در خاورمیانه ناشی از انفعال «سازمان ملل» است

بی‌ثباتی در خاورمیانه ناشی از انفعال «سازمان ملل» است

به دنبال واکنش ایران به تجاوزهای رژیم صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع تهران، دولت ونزوئلا با صدور بیانیه‌ای، نگرانی خود را نسبت به رویدادهای خاورمیانه اعلام و تاکید کرد که وضعیت بی‌ثباتی در منطقه ناشی از انفعال «سازمان ملل متحد» است.

به گزارش نگاه نو به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی تله‌سور، در بیانیه‌ای که ایوان خیل وزیر امور خارجه ونزوئلا از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس منتشر کرد، دولت کاراکاس، وضعیت بی‌ثباتی در خاورمیانه را به انفعال سیستم ملل متحد نسبت و اطمینان داد که پس از برقراری مجدد عدالت و قوانین بین‌المللی، به ویژه در رابطه با مردم و دولت فلسطین، می‌توان صلح را تضمین کرد.

بر اساس این بیانیه رسمی، «در نتیجه نسل‌کشی در فلسطین و عملکرد غیرمسئولانه رژیم اسرائیل و همچنین انفعال سازمان ملل متحد، بی‌ثباتی در منطقه در هفته‌های اخیر تشدید شده است». دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین بر تعهد خود به ایجاد صلح همراه با عدالت، مطابق با اکثر کشورهای جهان تاکید کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز