۲۳ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

روایت رویترز از درخواست غیرمستقیم آمریکا از ایران برای کاهش تنش‌ها

روایت رویترز از درخواست غیرمستقیم آمریکا از ایران برای کاهش تنش‌ها

رویترز امروز (پنجشنبه) به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد که برت مک‌گرک نماینده آمریکا در امور خاورمیانه از وزیران خارجه عربستان، امارات، قطر و عراق خواسته تا از ایران بخواهند تنش‌های با اسرائیل را کاهش دهد.

به گزارش نگاه نو، رویترز به نقل از این منبع ادعا کرد که مک‌گرک از این مقام‌ها خواسته با وزیر خارجه ایران ارتباط برقرار کرده تا این پیام را ارسال کنند که تهران تنش با تل‌آویو را کم کند.

درحالی ۱۸۸ روز از تجاوز رژیم صهیونیستی با حمایت و پشتیبانی آمریکا و برخی دیگر از کشورها به باریکه غزه می گذرد که تمام تلاش ها برای برقراری آتش بس بی نتیجه مانده است.

رژیم صهیونیستی در این مدت و در سایه سکوت جامعه جهانی، از هیچ جنایتی در حق ملت فلسطین و ساکنان باریکه غزه دریغ نکرده است.

تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه همزمان باشادی مردم بمناسبت عید سعید فطر همچنان ادامه داشته و وزارت بهداشت غزه در آخرین گزارش اعلام کرد که با احتساب آمار بالا، شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تا به امروز به ۳۳ هزار و ۴۸۲ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه همچنین آخرین آمار مجروحان این جنایات را ۷۶ هزار و ۴۹ نفر اعلام کرد. پس از گذشت ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روز به روز بیشتر در بحران های داخلی و خارجی خود فرو می رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل عام، ویرانی، جنایت های جنگی، نقض قوانین بین المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال ها در محاصره است، به تسلیم وا دارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز