۲۱ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

جوزف بورل:

چتر امنیتی آمریکا روی اروپا ممکن است برای همیشه باز نباشد

چتر امنیتی آمریکا روی اروپا ممکن است برای همیشه باز نباشد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی نباید از نظر نظامی به آمریکا متکی باشند تاکید که ما باید ساختار دفاعی مخصوص به خود را داشته باشیم.

به گزارش نگاه نو، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که چتر امنیتی ایالات متحده روی اروپا برای همیشه باز نیست و کشورهای اروپایی نیاز است که قابلیتهای دفاعی مخصوص خود را داشته باشند.

بورل که در یک کنفرانس در بروکسل صحبت میکرد گفت، چتر امنیتی آمریکا که از ما در طول جنگ سرد و بعد از آن محافظت کرد بسته به اینکه چه کسی در آمریکا روی کار باشد ممکن است برای همیشه باز نباشد.

وی ادامه داد، ما نمی‌توانیم به حمایتهای آمریکا متکی باشیم و آمریکا از ما محافظت کند. باید ظرفیت نظامی و دفاعی خودمان را داشته باشیم و مسئولیت خودمان را ایجاد کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین اضافه کرد که «مطمئنا ناتو غیرقابل جایگزین است اما داخل ناتو ما مجبوریم ساختار اروپایی موازی ایجاد کنیم..»

در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ اختلافات گسترده‌ای میان واشنگتن و بروکسل در ارتباط با هزینه‌های دفاعی به میان آمد و ترامپ کشورهای اروپایی را مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتر در قالب ناتو کرد.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و احتمال پیروزی مجدد ترامپ و تاکید وی مبنی بر عدم حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه نگرانی فزاینده رهبران اروپایی را به دنبال داشته است.
ترامپ میگوید که پول مالیات دهندگان آمریکایی نباید صرف حمایت نظامی از کشورهای اروپایی شود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز