۲۱ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

تظاهرات حامیان فلسطین مقابل پارلمان آلمان

تظاهرات حامیان فلسطین مقابل پارلمان آلمان

حامیان فلسطین در اعتراض به مواضع آلمان درباره جنگ اسرائیل علیه غزه، مقابل پارلمان فدرال این کشور در برلین تظاهرات برپا کردند.

به گزارش نگاه نو، در حالی که دادگاه لاهه روز گذشته رسیدگی به پرونده شکایت نیکاراگوئه از آلمان درباره تسهیل نسل کشی اسرائیل در غزه را آغاز کرد، تظاهرات آلمانی‌های حامی فلسطین مقابل پارلمان خبرساز شده است.

معترضان آلمانی در مقابل بوندستاگ (پارلمان فدرال آلمان) پرچم‌ فلسطین و بنرهایی با مضمون «نسل‌کشی-آلمان دوباره در آن شرکت می‌کند» و «تامین سلاح را متوقف کنید» حمل می‌کردند.

یکی از معترضان آلمانی به نام جارا ناصر گفت که «ما فکر می‌کنیم که (دولت) آلمان در موضوع کمک کردن به نسل کشی مقصر است. ما از آلمان می‌خواهیم که از جرم انگاری و خاموش کردن صداهای طرفدار فلسطین دست بردارد».

وی با محکوم کردن مواضع حمایتی دولت آلمان از اسرائیل افزود: «البته ما همچنین می‌خواهیم هر چه زودتر آتش بس حاصل شود، محاصره غزه برداشته شود و اشغال فلسطین فوراً پایان یابد».

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) پس از عملیات طوفان الاقصی در حال جنگ علیه غزه است؛ جنگی که بیش از ۳۳۲۰۰ فلسطینی را شهید و نزدیک به ۷۶۰۰۰ نفر دیگر را زخمی کرده‌ است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز