۲۰ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

رئیس جمهور فیلیپین:

گفتگو با چین برای کاهش تنش را ادامه می‌دهیم

گفتگو با چین برای کاهش تنش را ادامه می‌دهیم

فردیناند مارکوس جونیور رئیس جمهور فیلیپین به دنبال برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا، استرالیا و ژاپن در دریای جنوبی چین گفت که کشورش به گفتگو با چین برای کاهش تنش‌ها ادامه می‌دهد.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری رویترز، فردیناند مارکوس جونیور امروز دوشنبه از چین خواست تا برای جلوگیری از حوادث بیشتر مانند برخورد کشتی‌ها و استفاده از دستگاه‌های آب‌پاش در دریای جنوبی چین گفتگو بین دو کشور صورت گیرد.

وی اعلام کرد که فیلیپین به گفتگو با چین ادامه می‌دهد و در حال بررسی دقیق تمام گزینه‌ها برای صحبت کردن با رهبری چین است تا اینکه تنش‌ها در دریای جنوبی چین افزایش پیدا نکند.

رئیس جمهور فیلیپین بدون اشاره به تحریک آمیز بودن رزمایشی که روز گذشته در دریای جنوبی چین برگزار شد، مدعی شد که فعالیت دریایی اخیر با ژاپن، استرالیا و آمریکا حوادث در این آبراه را کاهش خواهد داد.

نیروهای دفاعی این ۴ کشور روز یکشنبه ۷ آوریل (۱۹ فروردین) یک رزمایش که از آن تحت عنوان «فعالیت تعاملی دریایی» یاد شد را برگزار کردند؛ این رزمایش با مشارکت ۵ کشتی جنگی در دریای جنوبی چین صورت گرفت.

اواخر این هفته سران ژاپن، آمریکا و فیلیپین یک نشست سه‌جانبه را در واشنگتن برای گفتگو در مورد مسائلی مانند تنش‌های اخیر در دریای جنوبی چین ترتیب خواهند داد.

تنش‌های منطقه‌ای در سال گذشته افزایش پیدا کرده است در حالی که پکن، مانیل و توکیو هر کدام ادعاهای ارضی در مورد این آبراهه دارند و فعالیت‌های دریایی آنها به ویژه چین و فیلیپین باعث ایجاد تنش شده است.

در پاسخ به این تحولات، ایالات متحده به دنبال تقویت اتحادهای خود در منطقه از جمله با متحدان خود ژاپن و فیلیپین است تا به هر شکل ممکن چین را مهار کند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز