۲۰ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

پولیتیکو نوشت:

دموکرات‌ها نگران تاثیر نتانیاهو بر موقعیت بایدن پیش از انتخابات ۲۰۲۴ هستند

دموکرات‌ها نگران تاثیر نتانیاهو بر موقعیت بایدن پیش از انتخابات ۲۰۲۴ هستند

«پولیتیکو» با ارائه گزارشی به نگرانی دموکرات‌ها نسبت به افزایش انتقاد آمریکایی‌ها از سوء مدیریت جو بایدن، ‌رییس جمهوری آمریکا، در جنگ غزه اشاره کرده و می نویسد: حامیان بایدن معتقدند سرپیچی‌ گسترده بنیامین نتانیاهو، ‌نخست‌وزیر (رژیم) اسرائیل از مواضع کاخ سفید وجهه بایدن در میان رای‌دهندگان را تخریب کرده است.

به گزارش نگاه نو به نقل از این نشریه آمریکایی، برخی از مشاوران و متحدان نزدیک جو بایدن،‌رییس جمهوری آمریکا، نگران هستند رویکرد وی در حمایت همه جانبه از (رژیم) اسرائیل در جنگ غزه، به جای تقویت وجهه او به عنوان یک رهبر باتجربه جهانی، شعارهایش در مورد حمایت از حقوق بشر و اخلاقیات را به چالش کشیده و موجب شود تا رای‌دهندگان آمریکایی وی را در این موارد به دونالد ترامپ، ‌رئیس جمهور سابق این کشور تشبیه کنند.

پولیتیکو مصاحبه‌ها و اظهارات سناتورهای برجسته دموکرات و همسو با آن‌ها، از جمله تیم کین و برنی سندرز، در روزهای اخیر را عامل جریان پنهانی ناگفته‌ای می داند که منجر به اتخاذ تصمیم هفته گذشته کاخ سفید برای ارسال یک تهدید جدی به بنیامین نتانیاهو، ‌نخست وزیر اسرائیل شد. بایدن، در این پیام هشدارآمیز گفته بود حمایت ایالات متحده در صورت عدم تغییر روند (رژیم) اسرائیل در غزه، ‌ متوقف می‌شود.

این هشدار یک تغییر در موضع آمریکا، ‌پس از ماه‌ها سرپیچی شخص نتانیاهو از توصیه‌های کاخ سفید در حمله به غزه بود. تغییری که نشان می داد تیم انتخاباتی بایدن شاهد مشکلات سیاسی داخلی و نارضایتی رای دهندگان آمریکایی در مورد مدیریت بایدن در جنگ غزه است. این در حالی است که نارضایتی شهروندان آمریکایی در این موضوع ممکن است حتی از پایگاه دموکرات‌ها نیز فراتر رفته و بخش بیشتری از رای‌دهندگان را تحت تاثیر قرار دهد.

مت دوس، مشاور ارشد سابق سیاست خارجی سندرز که اکنون در مرکز سیاست بین‌الملل کار می‌کند، درباره مدیریت بایدن در جنگ غزه گفت: این موضوع یکی از مهم‌ترین ادعاهای او علیه ترامپ را تضعیف کرده است. ادعا می شد که بایدن بر خلاف ترامپ فردی شایسته، همدل و صادق است. اما سیاست های او در غزه تا کنون بسیار ظالمانه بوده است.

درگیری (رژیم) اسرائیل و حماس اولین بحران پیچیده خاورمیانه نیست که مهارت های سیاسی و دیپلماتیک بایدن را به چالش می کشد. کاخ سفید در سال ۲۰۲۱ با انتقادهای فزاینده‌ای به خاطر خروج از افغانستان مواجه شد، بایدن با انتقاداتی در مورد تعهد خود برای تبدیل شدن به نیرویی برای ثبات جهانی مواجه شد. در آن زمان محبوبیت او به شدت سقوط کرد و هرگز به طور کامل بهبود نیافت.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز