۲۰ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

خسارت ۵۶ میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

خسارت ۵۶ میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

منابع خبری گزارش دادند، اقتصاد رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون ۵۶ میلیارد دلار زیان دیده است.

به گزارش نگاه نو، شبکه الجزیره در گزارشی اعلام کرد که اقتصاد رژیم صهیونیستی پس از ۶ ماه جنگ علیه غزه، متحمل خسارت هنگفتی شده که ۵۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود و در کنار آن این رژیم شاهد کسری شدید بودجه و افزایش بی‌سابقه بدهی‌های عمومی است.

پیش تر بانک اسرائیلی «پوعلیم» در گزارشی به تایمز اسرائیل اعلام کرده بود که برای برآورد خسارت اقتصادی ناشی از جنگ جاری در غزه خیلی زود است اما طبق داده‌های اولیه هزینه این جنگ کمتر از ۷ میلیارد دلار نخواهد بود و ممکن است به حدود ۱.۵ درصد از محل تولید ناخالص داخلی برسد.

عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه شهرک‌های صهیونیست نشین و پس از آن جنگ اسرائیل علیه باریکه غزه پیامدهای اقتصادی سنگینی را برای این رژیم به همراه داشته است که بر اساس ارزیابی‌های ناظران و تحلیلگران اقتصادی با تبعات ناشی از جنگ‌های گذشته در سرزمین‌های اشغالی متفاوت بوده و حتی بسیار سهمگین تر از تبعات شیوع پاندمی کرونا است.

اظهارات مسئولان امور اقتصادی و مالی رژیم صهیونیستی، گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های مختلف جهان و نارضایتی‌های سراسری در فلسطین اشغالی خود، گویای این حقیقت است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز