۱۸ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

به جرم نسل کشی در غزه؛

کلمبیا از لاهه خواست که به شکایت از صهیونیست ها بپیوندد

کلمبیا از لاهه خواست که به شکایت از صهیونیست ها بپیوندد

کلمبیا از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا اجازه دهد این کشور به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم اشغالگر اسرائیل به اتهام ارتکاب نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه ملحق شود.

به گزارش نگاه نو، دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام کرد که کلمبیا در درخواست خود از این دادگاه خواستار تضمین «امنیت مردم فلسطین» شده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری به دولت‌ها اجازه می‌دهد تا در مواردی که در این مرجع مورد بررسی قرار می‌گیرد، مداخله کرده و نظرات خود را بیان کنند.

شایان ذکر است نیکاراگوئه تنها کشوری است که پیش از کلمبیا درخواست علنی برای مداخله در پرونده علیه رژیم اشغالگر را مطرح کرده است هرچند که شماری از کشورها از تلاش مشابه خود در این زمینه سخن گفته اند.

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری هفته گذشته، به رژیم اشغالگر دستور دادند تا تمام اقدامات لازم و مؤثر را برای اطمینان از رسیدن مواد غذایی ضروری به فلسطینیان غزه بدون تأخیر انجام دهد.

دادگاه بین المللی دادگستری ۲۶ ژانویه، بر اساس شکایت آفریقای جنوبی درباره نقض کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره جلوگیری از نسل کشی در نوار غزه، تصمیم موقتی اتخاذ کرد.

بر اساس متن این تصمیم، رژیم اشغالگر موظف است همه اقدامات را برای جلوگیری از نسل کشی در نوار غزه انجام دهد، تصمیمی که مورد حمایت ۱۵ قاضی از ۱۷ قاضی قرار گرفت و به صورت زنده از سایت رسمی دادگاه پخش شد. اما “اسرائیل” همچنان به نسل کشی در غزه ادامه می دهد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز