۱۸ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

مذاکرات آتش‌بس در غزه به زودی از سرگرفته خواهد شد

مذاکرات آتش‌بس در غزه به زودی از سرگرفته خواهد شد

یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین از آغاز دوباره و قریب الوقوع مذاکرات مربوط به برقراری آتش بس در نوار غزه، در شهر قاهره پایتخت مصر خبر داد.

به گزارش نگاه نو، یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین به شبکه المیادین اعلام کرد که مذاکرات درباره برقراری آتش بس در غزه در قاهره از سرگرفته خواهد شد.

این منبع بیان کرد: هیاتی از جنبش حماس به زودی برای ازسرگیری مذاکرات مربوط به برقراری آتش بس، راهی قاهره می‌شود. منبع یاد شده اعلام کرد که مذاکرات در قاهره در سایه تداوم شکاف میان حماس و رژیم صهیونیستی از سرگرفته خواهد شد.

این منبع اضافه کرد: آمریکا فشار زیادی به میانجی گران مصری و قطری و نیز اشغالگران وارد آورده تا توافق آتش بس حاصل شود. دو روز قبل «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش موضع خود در مذاکرات را به اطلاع میانجی گران رسانده و بر موضع اعلام شده خود تاکید دارد.

وی با اشاره به کارشکنی رژیم صهیونیستی، آن را عامل ناموفق بودن مذاکرات دانسته و گفته بود که موضع مقاومت، پایان جنگ، خروج نیروهای اشغالگر از غزه و بازگشت آوارگان به خانه هایشان به ویژه در مناطق شمالی غزه و افزایش امدادرسانی و شروع بازسازی غزه است.

این درحالی است که جان کربی سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید پیش تر گفت که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در تماسی تلفنی به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته که به مذاکره‌کنندگان خود اختیارات بیشتری بدهد تا در اسرع وقت به توافق برسند.

یک مقام آمریکایی نیز در این باره گفت که بایدن معتقد است آتش‌بس باید بخشی از توافقنامه آزادی اسرا باشد، از این رو، بایدن در تماس با نتانیاهو این پیام را مخابره کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی اقدامات کافی برای توافق در مورد اسرا را انجام نمی‌دهد و وی باید انعطاف‌پذیری بیشتری نشان دهد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز