۱۸ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

«فارن افرز» گزارش داد؛

گرفتار شدن اسرائیل در باتلاقی به نام «غزه»

گرفتار شدن اسرائیل در باتلاقی به نام «غزه»

نشریه «فارن افرز» در یادداشتی به بررسی ناکامی‌های رژیم صهیونیستی طی شش ماه حمله نظامی گسترده به غزه پرداخته و نوشت: (رژیم) اسرائیل همچنان فاقد یک استراتژی قابل اجرا در این باریکه است.

به گزارش نگاه نو به نقل از این پایگاه تحلیلی آمریکایی، (رژیم) اسرائیل تا رسیدن به هدف خود برای نابودی حماس فاصله زیادی دارد و به‌نظر می رسد در یک عملیات نظامی به دام افتاده است.

فارن افرز افزود: پس از ۷ اکتبر و عملیات طوفان الاقصی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر (رژیم) اسرائیل، قول داده بود که حماس را با کشتن رهبران آن و از بین بردن نیروهای نظامی و تخریب زیرساخت‌هایش “نابود می کند”. او متعهد شده بود که از حملات مشابه دیگر این گروه جلوگیری کرده و اسرای اسرائیلی در دست حماس را آزاد کند. نتانیاهو به صراحت اعلام کرده بود به گونه‌ای جنگ را پیش خواهد برد که دیگر دشمنان (رژیم) اسرائیل، از جمله حزب‌الله لبنان، از حملات علیه این رژیم منصرف شوند.

این گزارش در ادامه با ارائه مدارکی از عملی نشدن تعهدات نتانیاهو پرده برداشته و نوشت: این رژیم هنوز نتوانسته زمینه را برای یک دولت جدید و موفق در غزه که پیش نیازی برای سرکوب حماس در دراز مدت است فراهم کند. به نظر می‌رسد که (رژیم) اسرائیل به‌رغم فشار واشنگتن، رویکرد کوتاه‌مدت کنونی خود را تغییر داده و برای یک عملیات بزرگ در شهر رفح برنامه‌ریزی می‌کند، اقدامی که تنها دستاوردهای نظامی و ناچیزی را به همراه خواهد داشت. رویکردی که با تشدید بحران انسانی غزه،‌ اعتبار (رژیم) اسرائیل را در منظر بین الملل بیش از پیش کاهش می‌دهد.

این رسانه آمریکایی بزرگترین شکست (رژیم) اسرائیل را عدم موفقیت آن در آزادی اسرای اسرائیلی در دست حماس دانسته و نوشت: با وجود آزادی ۱۱۲ اسیر و نجات چندین نفر دیگر، ۱۳۰ نفر همچنان نزد حماس هستند. دولت نتانیاهو اعلام کرده است که ۳۴ نفر از این افراد کشته شده اند. این در حالی است که حماس مدعی است که عملیات نظامی اسرائیل بیش از ۷۰ اسیر اسرائیلی را کشته است. هیچ پاسخ روشنی از سوی دولت نتانیاهو برای معمای چگونگی آزادی اسرای اسرائیلی وجود ندارد. جامعه اسرائیل بین افرادی که خواهان آتش بس با حماس برای آزادی اسرا هستند و کسانی از جمله نتانیاهو که ترجیح می‌دهند برای شکست حماس جان اسرا را به خطر بیندازند دوپاره شده است.

این گزارش در پایان با اشاره به این که نتانیاهو برای بقای سیاسی خود به جنگ غزه ادامه داده و بعید است خود را ملزم به رعایت تذکرات واشنگتن کند نوشت: حتی اگر نفوذ ایالات متحده بر (رژیم) اسرائیل محدود باشد، ‌باز هم این نفوذ قبل انکار نیست و پس از شش ماه حمایت بی قید و شرط آمریکا از این رژیم، ‌اکنون زمان آن فرا رسیده است که دولت جو بایدن، ‌رییس جمهوری آمریکا، ‌قاطعانه (رژیم) اسرائیل را به سمتی که باید برود سوق دهد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز