۱۷ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل؛

قطعنامه صادرات تسلیحات به اسرائیل تصویب شد

قطعنامه صادرات تسلیحات به اسرائیل تصویب شد

شورای حقوق بشر سازمان ملل در اولین موضع گیری رسمی خود در قبال جنگ غزه، قطعنامه ممنوعیت صادرات تسلیحات به اسرائیل را تصویب کرد.

به گزارش نگاه نو، شورای حقوق بشر سازمان ملل با ۲۸ رای موافق و ۶ رای مخالف، قطعنامه ممنوعیت صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، ۱۳ کشور نیز به این قطعنامه رای ممتنع دادند. پیش نویس قطعنامه روز جمعه که توسط پاکستان به نمایندگی از همه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) به جز آلبانی ارائه شد، خواستار «آتش بس فوری و دسترسی و کمک فوری فوری بشردوستانه» شده است.

کشورهای آرژانتین، بلغارستان، آلمان، مالاوی، پاراگئه و آمریکا به این قطعنامه رای منفی دادند. آلبانی، کامرون، کاستاریکا، جمهوری دومنیکن، فرانسه، هند، گرجستان، هند، ژاپن، لیتوانی، مونته نگرو، هلند و رومانی رای ممتنع دادند.

خبرگزاری فرانسه پیش از این با اشاره به ارائه پیش نویس این قطعنامه در شورای حقوق بشر گزارش داد که در صورت تصویب این قطعنامه، برای اولین بار است که این نهاد عالی حقوق بشر وابسته به سازمان ملل علیه جنگ غزه موضع گیری می‌کند.

براساس گزارشها، در این پیش نویس هشت صفحه‌ای این قطعنامه، از رژیم صهیونستی درخواست شده بود به اشغالگری در اراضی اشغالی پایان داده و به سرعت «محاصره غیرقانونی» نوار غزه را رفع کند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز