۱۵ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

مسکو از استخدام مزدور توسط سفارت اوکراین خبر داد

مسکو از استخدام مزدور توسط سفارت اوکراین خبر داد

دبیر شورای امنیت روسیه با اشاره به اینکه تابعیت عوامل اصلی حمله تروریستی به سالن کنسرت تالار کروکوس در نزدیکی مسکو، تاجیک است، گفت: سفارت اوکراین در دوشنبه پایتخت تاجیکستان در حال استخدام مزدور برای شرکت در جنگ علیه روسیه است.

به گزارش نگاه نو به نقل از اسپوتنیک، نیکلای پاتروشف در نوزدهمین نشست سالانه دبیران شوراهای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر آستانه پایتخت قزاقستان افزود: ردپاهای حمله تروریستی به تالار کروکوس به سرویس‌های ویژه اوکراین منتهی می‌شود، اما به خوبی می‌دانیم که کی‌یف کاملاً تحت کنترل ایالات متحده است.
وی اظهار داشت: طرف غربی تلاش می‌کند به ما تحمیل کند که این اقدام تروریستی نه توسط کی یف، بلکه توسط گروه افراط‌گرای اسلامی، احتمالاً اعضای شاخه افغانستان گروه تروریستی داعش انجام شده است.

دبیر شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که این واشنگتن بود که داعش، القاعده و سایر سازمان های تروریستی را ایجاد کرد و امروز نیز گروه های تروریستی به طور فزاینده ای در راستای اهداف ژئواستراتژیک استفاده و به سلاح های مدرن و تجهیزات اطلاعاتی مجهز می شوند.

پاتروشف ادامه داد: جنایتکارانی که مرتکب کشتار جمعی در کروکوس شدند و همچنین همدستان آنها هنگام تلاش برای نفوذ به مرز روسیه، جایی که “پنجره ای” برای عبور از طرف اوکراینی آماده می شد، دستگیر شدند.

دبیر شورای امنیت روسیه گفت: در شرایطی که نیروهای مسلح اوکراین و ناتو دیگر نمی توانند در میدان نبرد کاری انجام دهند، به دلیل ناتوانی به طور فزاینده ای به روش های تروریستی شده‌اند.

پاتروشف افزود: با این حال، بسیار مهم است که سریعاً مشخص شود که سفارش دهنده و حامی این جنایت بزرگ چه کسی است. وی خاطرنشان کرد:‌همه سازمان‌دهندگان و حامیان حمله تروریستی در کروکوس، در هر کجا که باشند، متحمل مجازاتی شایسته خواهند شد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز