۱۵ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

امروز انجام شد؛

پیش‌نویس بیانیه محکومیت حمله اسرائیل به کنسولگری ایران به شورای امنیت ارائه شد

پیش‌نویس بیانیه محکومیت حمله اسرائیل به کنسولگری ایران به شورای امنیت ارائه شد

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت: مسکو پیش‌نویس بیانیه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرد که در آن حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق محکوم شده است.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پولیانسکی در کانال تلگرامی خود در این باره نوشت: این فرصتی دیگر برای آزمایش نیت واقعی همکاران غربی است. بیایید ببینیم کار روی این موضوع چگونه پیش می‌رود.

وی ادامه داد: ما در این بیانیه ارزیابی خود را از اتفاقات رخ داده ارائه دادیم و در پایان، از همکاران خود در شورای امنیت پرسیدیم: اگر نمایندگی دیپلماتیک کشور دیگری مانند یک عضو شورای امنیت یا یک کشور غربی مورد حمله قرار می‌گرفت، چه می‌شد؟ آیا شما همچنان سخنانی در محکومیت این حمله بر زبان نمی‌آوردید و تسلیت نمی‌گفتید؟

به گفته پولیانسکی، نمایندگان کشورهای غربی هیچ پاسخی برای سوالات روسیه ندارند. آنها در مورد هر چیزی صحبت کردند، اما نه در مورد حمله هوایی به یک مرکز دیپلماتیک.

وی اظهار داشت: در بیانیه ارائه شده به شورای امنیت سازمان ملل، تأکید کرده‌ایم که در صورت وخامت بیشتر وضعیت، مسئولیت این امر بر عهده آمریکا، انگلیس و فرانسه خواهد بود که هرگز قدرت محکوم کردن حمله اسرائیل را پیدا نکرده‌اند.

وی یادآور شد: آخرین باری که شورای امنیت درباره چنین موضوعی بحث کرد ۲۵ سال پیش بود، زمانی که ساختمان سفارت چین در بلگراد در اثر حمله ناتو ویران شد.

این دیپلمامت روس از اینکه دبیرخانه سازمان ملل نه بیانیه‌ای در محکومیت اسرائیل بیان می‌کند و نه به ارزیابی مستقیم اقدامات تل‌آویو می‌پردازد، ابراز تأسف کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز