۱۴ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

تحلیلگر سوری در گفتگو با نگاه نو؛

اسرائیل انتقام شکست‌های خود را در حمله به مقرهای دیپلماتیک می‌گیرد

اسرائیل انتقام شکست‌های خود را در حمله به مقرهای دیپلماتیک می‌گیرد

خلف المفتاح مدیرعامل موسسه بین المللی قدس در خصوص حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت: اسرائیل انتقام شکست‌های خود را در حمله به مقرهای دیپلماتیک می‌گیرد.

به گزارش نگاه نو، عصر روز گذشته، ارتش رژیم اسرائیل در حمله هوایی به دمشق، ساختمان کنسولگری ایران را مورد هدف قرار داد. ساختمان به طور کامل تخریب شد. این ساختمان چسبیده به ساختمان سفارت ایران در منطقه المزه دمشق است. سپاه پاسداران اعلام کرد که ۷ عضو ارشد این نیرو از جمله ۲ سردار به شهادت رسیدند.

خلف المفتاح مدیر عامل موسسه بین المللی قدس و تحلیلگر ارشد سوریه با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در میدان، دیپلماسی و افکار عمومی و جامعه جهانی گفت که اسرائیل تلاش می‌کند شکست‌های سنگین خود را در عرصه سیاسی، دیپلماسی و افکار عمومی با حمله به مقرهای دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران جبران کند.

وی به این نکته مهم نیز اشاره کرد که این حملات چند روز پس از دیدارهای مهم رهبران مقاومت اسلامی حماس و فلسطین در تهران انجام گرفت که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی از وضعیتی که در آن قرار دارد نگران است و همچنین نسبت به آینده میدانی و سیاسی خود در غزه متلاطم و سردرگم است.

وی ادامه داد که معادلات در غزه آنگونه که رژیم صهیونیستی گمان می‌کرد به نفع اسرائیل پیش نرفت و از طرفی شخص نتانیاهو تلاش می‌کند دامنه درگیری‌ها را به خارج سرزمین‌های اشغالی بکشاند تا اینگونه حیات سیاسی خود را تضمین کند. به ویژه اینکه زمزمه‌هایی درباره میانجیگری برخی کشورهای عربی درباره آغاز آتش بس در غزه نیز شنیده شده است.

از طرفی فشارهای داخلی در جامعه صهیونیستی علیه نتانیاهو و ساختار سیاسی آن همچنان ادامه دارد به ویژه اینکه خانواده اسرای اسرائیلی همچنان در خیابان‌ها حضور دارند و دست به اعتراض زدند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز