۱۰ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

ژاپن کمک مالی به آنروا را از سر می‌گیرد

ژاپن کمک مالی به آنروا را از سر می‌گیرد

پس از ناکامی رژیم صهیونیستی در متهم کردن آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به مشارکت در عملیات ۷ اکتبر گروه‌های مقاومت فلسطینی، شبکه «الجزیره» خبر داد که ژاپن در حال برنامه‌ریزی برای از سرگیری کمک‌های مالی خود به این آژانس است.

به گزارش نگاه نو به نقل از تارنمای الجزیره، یوکو کامیکاوا وزیر امور خارجه ژاپن روز گذشته در توکیو با فیلیپ لازارینی رئیس آنروا دیدار کرد و درباره راه‌هایی که آژانس می‌تواند شفافیت و نظارت خود را افزایش دهد، از جمله حصول اطمینان از قابلیت پیگیری بودجه و بی‌طرفی کارکنان، گفت‌وگو کرد.

وزارت امور خارجه ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد: ژاپن و آنروا تایید کردند که هماهنگی نهایی در مورد تلاش‌های لازم برای از سرگیری کمک ژاپن را پیش خواهند برد.

این اقدام توکیو به دنبال اقدام مشابه کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، سوئد و فنلاند که به طور موقت حمایت خود از آنروا را متوقف کرده بودند اما پیشتر کمک‌های خود را به مردم فلسطین از سرگرفتند، انجام شد.

رژیم صهیونیستی، ۱۲ نفر از ۱۳ هزار عضو آنروا را به مشارکت در عملیات طوفان الاقصی متهم کرد؛ اتهامات بی اساسی که موجب قطع کمک‌های آمریکا به این نهاد بشردوستانه شد.

پیش‌تر فیلیپ لازارینی ضمن هشدار درباره اتمام منابع این نهاد حقوق بشری برای کمک به مردم غزه، وضعیت مالی این سازمان را «بسیار نامطلوب» عنوان کرد و گفت: امیدوارم که کشورهای بیشتری کمک به آنروا را از سربگیرند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز