۸ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

نامزد مخالفان دولت ونزوئلا برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

نامزد مخالفان دولت ونزوئلا برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

«شورای ملی انتخابات ونزوئلا» تایید کرد که ائتلاف اصلی مخالفان دولت موسوم به پلتفرم واحد دموکراتیک (PUD)، از ثبت نام «ادموندو گونزالس» دیپلمات سابق به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ ژوئیه (هفتم مرداد) خبر داد.

به گزارش نگاه نو به نقل از تارنمای ال تیِمپو، پس از تمدید ۱۲ ساعته مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا و برخی شکایت‌ها مبنی بر وجود موانعی در ثبت نام نامزدها، شورای ملی انتخابات ونزوئلا، ثبت نام ادموندو گونزالس (Edmundo González) را تایید کرد.

ثبت نام این دیپلمات سابق ونزوئلایی از سوی اپوزیسیون، به دنبال رد صلاحیت ماریا کورینا ماچادو و موانع ثبت نام کورینا یوریس دیگر نامزد مخالفان دولت انجام می‌شود.

پس از ناکامی ماچادو از ثبت نام، اپوزیسیون ونزوئلا کورینا یوریس ۸۰ ساله را که استاد دانشگاه است، به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری برگزید اما اپوزیسیون اعلام کرد که نتوانسته است به تارنمای شورای ملی انتخابات برای ثبت نام وی دسترسی پیدا کند.

پلتفرم واحد دموکراتیک مدعی شد: ما تصمیم گرفتیم تا به طور موقت، ادموندو گونزالس رئیس هیات مدیره حزب میز وحدت دموکراتیک (Mesa de la Unidad Democrática) را به منظور اعمال حقوق سیاسی خود ثبت نام کنیم تا زمانی که موفق به ثبت نامزد واحد خود شویم.

گونزالس ممکن است در صورت موافقت شورای ملی انتخابات، از اول آوریل آینده و تا اواسط همان ماه (فروردین) جایگزین شود.

با گونزالس، ۱۳ نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور ثبت نام کرده‌اند. نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری فعلی ونزوئلا نیز نامزدی خود برای انتخابات آینده و تصاحب کرسی ریاست جمهوری برای سومین دور متوالی (از سال ۲۰۱۳) را به صورت رسمی ثبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری افه، یکی از آخرین افرادی که نامزدی خود را به صورت رسمی ثبت کرد، انریکه مارکز (Enrique Márquez) یکی از رهبران نزدیک به ائتلاف اصلی اپوزیسیون در ونزوئلا بود که خود را نامزد مستقل خواند.

مارکز که توسط حزب سیاسی سنترادوس (Centrados) نامزد شد، در رویدادی در مقر شورای ملی انتخابات اظهار داشت که می‌خواهد نماینده تغییر سیاسی در ونزوئلا باشد، بنابراین توری را در این کشور آغاز خواهد کرد تا شهروندان را متقاعد کند که تنها ابزار، رای دادن است.

مردم ونزوئلا ۲۸ ژوئیه (هفتم مرداد ماه) برای انتخاب مجدد رئیس‌جمهوری کشور خود پای صندوق‌های رای خواهند رفت و فضای حاکم بر این کشورِ تحت تحریم‌های شدید، هر روز رنگ و بوی سیاسی و انتخاباتی جدی‌تری به خود می‌گیرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز